טיפול

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

02/05/2006 | 03:48 | מאת: שם בדוי

שלום, כיצד אמורה להתנהל פגישה ראשונה בטיפול? או הפגישות הראשונות מה בד"כ נוהג המטפל לשאול(או המטפל לומר)

02/05/2006 | 09:20 | מאת: נחום

הפגישה הראשונה היא פגישת היכרות. אתה מציג את עצמך , מספר פרטים אישיים לפי שאלות של הפסיכולוג, מספר על הבעיה שבגללה באת לטיפול ומה אתה מצפה מהטיפול. הפסיכולוג אמור להסביר לך את מהות הטיפול, כמה זמן ידרש, סדרי הפגישות ( בדרך כלל פעם בשבוע 50 דקות) ,התשלום. הפגישות בהמשך נועדו ליצור אמון בין המטפל למטופל, ועבורך כמטופל להבין אם יש לך כימיה, שפה משותפת והבנה עם המטפל. הנושא של "כימיה" והבנה ביניכם מאוד קריטי להצלחת הטיפול, כי אם תחוש בהמשך שמשהו בתקשורת ביניכם לא עובד או לקוי , יש לדבר איתו על זה. משך הטיפול תלוי בסוג הבעיה שבגללה פנית אליו. רק לידע כללי, בפסיכוטרפיה בדרך כלל המטפל שותק ומקשיב והמטופל הוא זה שמביא את הנושאים לשיחה ומדבר על בעיותיו. פסיכולוגים לא נוטים לתת עצות מעשיות לפתרון הבעיה. הפתרון אמור לבוא ממך באמצעות התובנות שתקבל במהלך השיחות. שיהיה בהצלחה.

02/05/2006 | 12:18 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, אוסיף מעט על דבריו הנכונים של נחום. בפגישות הראשונות (בדר"כ שתיים-שלוש) הנקראות בשפה המקצועית intake, המטפל עסוק בעיקר באיסוף מידע חשוב על הפונה. מידע זה יכלול את סיבת הפנייה, המתוארת באופן מפורט ביותר באמצעות שאלות מנחות, וכן את ההיסטוריה האישית והמשפחתית הרחבה, תוך התייחסות מיוחדת ליחסים עם דמויות ההורים ודמויות מפתח אחרות בחיי המטופל, לחוויות ילדות מוקדמות, למערכות יחסים משמעותיות בעבר הרחוק והקרוב, לאירועים חשובים במהלך חיי המטופל, וכיוב'. בפגישות אלה מרבית הפסיכולוגים מעדיפים לרשום את הדברים, אפילו במהלך הפגישה. לאחר היכרות ראשונית זו, מצליח בדר"כ הפסיכולוג לגבש סוג של אבחנה (היא עשויה להשתנות קצת בהמשך), ולהתוות באופן כללי כיוון התערבות הולם. אופי המפגשים הבאים יהיה שונה מפגישות ההיכרות, ויוכתב במידה רבה מסוג הטיפול שנבחר, מצרכיו של המטופל, וכמובן מאישיותו וסגנונו של המטפל. בברכה ליאת

02/05/2006 | 15:29 | מאת: שאלה לי

מהי הכוונה בסגנון שיטת הטיפול (הבנתי שלכל מטפל יש שיטת טיפול משלו) בתוך הטיפול הדינמי? וכיצד אתה אמור לדעת שזוהי השיטה המועדפת עבורך תוכלי בבקשה לתת דוגמאות

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית