שאלה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

15/02/2006 | 17:47 | מאת: אין לי

האם כאשר מבטלים פגישה אצל המטפלת או דוחים אותה (עקב מחלה,או סיבה אחרת)אמורים לשלם על "החור" שנוצר אצל המטפלת ? או איך זה בדיוק עובד.

15/02/2006 | 21:16 | מאת: ענת

היי יש מטפלים שנוהגים כך, כשהטיעון הוא שזאת שעת עבודה שהוחמצה, שכך הם מלמדים את המטופל אחריות ומחוייבות וכ"ו. בעיני זה נורא. וזה אומר משהו גם על המטפל. (נוקשות, חוסר אמפתיה, עבודה רק בשביל הכסף ולא באמת מהלב ועוד....) המטפלת שלי אף פעם לא גובה ממני עבור פגישה שהתבטלה. קודם כל, זה כמעט לא קורה לי. אני לא מחמיצה את הפגישות כמעט בשום מחיר. וחוצמזה, תמיד יש לה מטופלים שרק מחכים שיווצר לה חור, והיא תוכל לראות אותם. כך שהיא גם לא מפסידה כסף... אני לא מתקרבת למטפלים שגובים כסף עבור פגישות שמתבטלות. ענת

15/02/2006 | 22:58 | מאת: ליאת מנדלבאום

ערב טוב, נדמה לי שענת מייצגת גישה רווחת, לפיה פסיכולוגים שעובדים בשביל כסף אינם עובדים מכל הלב. זוהי גישה מוטעית. כולנו עובדים כדי להתפרנס, ופסיכולוגים צריכים להתפרנס כמו כולם. הם השקיעו שנים רבות של לימודים ועבודה בשכר עבדות, והמשאלה שימשיכו ויעבדו 'לשם שמים' היא בעייתית. (אני יודעת, ענת, שלא התכוונת לכך שלא ייגבה כסף). אכן, יש פסיכולוגים הנוהגים לגבות כסף על הברזות. כמובן שביטול מתואם מראש לא יחוייב בתשלום, אבל להברזה יש מחיר שלא תמיד מטופלים מודעים אליו. לפעמים פסיכולוג מוותר על הרבה מאד כדי להיות שם, בשביל המטופל, בשעה היעודה. הוא היה יכול לקבל מטופל אחר בשעה הזאת, להיות עם ילדיו, להישאר בביתו ולנוח, וכיוב'. לפעמים פסיכולוגים מוותרים על הרבה מאד דברים כדי להיות - מה שלא יהיה - בשעה הקבועה, בזמן ובמקום המוגדר בחוזה הטיפולי. כאשר למרות מאמציו אלה, מטופל לא מגיע ולא מודיע, זה מרגיז מאד. מסיבה זו, כחלק מהחוזה הטיפולי, נקבעים הכללים הנהוגים אצל הפסיכולוג הספציפי או המרפאה. בדר"כ נהוג לחייב על הברזות ללא הודעה מראש, ופחות על ביטול מתוכנן או על מחלה. ענת צודקת, כשהיא מציינת שיש מטפלים הנמנעים מזה. אין זה אומר שאינם נפגעים מהתנהגות כזו, ואני ממליצה מאד לא לנצל את טוב לבם. לילה טוב ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית