ייעוץ בסוגיית הורות
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
היות ולא מצאתי פורום מתאים העוסק בפסיכולוגיה של הילד אני פונה בבקשה לייעוץ בפורום מקצועי זה.. אני אמא לילדה בת 6.5-כתה א'.. לאחרונה אינני מרוצה ממסגרת הצהרון שילדתי שוהה בו לאחר שעות ביה"ס ומחפשת אלטרנטיבות אחרות. מחנכת הכיתה העלתה אפשרות לקחת אליה לאחר שעות הפעילות מספר ילדים מהכיתה (מעין "צהרון" מצומצם..). כמובן שבנושא משמעת הכנת שיעורי הבית אני רואה רק יתרונות, החשש העיקרי הוא שהילדה תתבלבל בין דמות ה"מטפלת" לאחר שעות הביה"ס בהן תקבל תשומת לב מוגברת לעומת דמותה של המחנכת בשעות הלימודים, כשהיא חלק מכיתה שלמה - פה כמובן תשומת הלב שווה בין כולם ועלול להיות "דיסטנס" מצד המחנכת. עליי לציין כי הילדה מעריצה את מורתה וכששומעת שאני מתייעצת עם אמהות נוספות או עם בעלי, היא דואגת להביע את התלהבותה ורצונה לעבור ל"צהרון" של המורה..אולם אני חוששת כי מדובר בהתלהבות זמנית ואני דואגת כי בפועל היא תרגיש בלבול רגשי ויהיה לה קשה להבין את ההבדל ולשים גבולות.. הרי מדובר באותה דמות סמכותית שתתמרן בין שתי מסגרות שמטרותיהן שונות.. הייתי שמחה לקבל דעה מקצועית האם מומלץ או לא להשאיר את הילדה עם המחנכת שעות כה רבות וכן.. מהן ההשלכות על התפתחותה הרגשית של הילדה..למותר לציין כי נשארו רק 4 חודשים עד החופש הגדול וניתן להתייחס לשינוי זה כאל נסיון בלבד שאם לא יצלח אזי בשנה הבאה לא אמשיך איתו.. עד כמה יהיה משמעותי להעביר אותה ל"טיפול" המחנכת אחה"צ בפרק זמן זה?
שירה יקרה, זו שאלה טובה האם כדאי להעביר את ילדתך לצהרון אחר, כ- 4 חודשים לפני סיום שנת הלימודים. להרגשתי, לא מומלץ לבצע שינויים תכופים, ובמקום לערוך את השינוי השנה אולי כדאי להמתין ולבחון כיצד נושא הצהרון של המחנכת מתפתח. במידה והצהרון של המחנכת יתחיל לפעול, תוכלי ללמוד מהמשוב של הורים נוספים כיצד המפגש הממושך של ילדיהם עם המחנכת משפיע על הקשר עימה בכיתה. בהצלחה, אורנה