שאלה
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
ילדה בת שבע וחצי בכיתה ב' בזמן האחרון מסרבת להכין שיעורי בית עם הרבה תיסכול בכלל היא תלמידה טובה אחראית ורצינית יחד עם זאת בזמן האחרון התגברו כמויות השיעורים ומרוב עומס היא אפילו לא מתחילה להכין את השיעורים, קצת לוחצים עליה לעשות. יש לציין שהמורים עדיין לא העבירו לה כי עדיין לא שמו לב. מה הפתרון איך אפשר לשכנע אותה להכין שיעורים ולהסביר לה את חשיבות הלימודים
זה שעושים חלק מהשיעורים ביחד? או שמקצים זמן כל יום או יומיים שבו היא יושבת לעשות את השיעורים בעצמה אבל אחד ההורים יושב לידה לעשות משהו אחר, וככה אפשר מדי פעם לדבר על הנושא, לשאול שאלה, וכו'. זה יכול להיות מהנה לשני הצדדים, מלמד יותר, ואולי לא משאיר ילדה קטנה (!) לבד עם עומס שפעמים רבות גם מבוגרים (סטודנטים וכו') מתקשים להתמודד איתו!
ערן שלום השאלה אם הדבר קשור באמת רק לעומס שיעורי הבית. אם זה אכן המצב צריך לפנות לבית הספר ולקבל מהם עצה. זה לא סביר שילדה בכיתה ב' תקרוס בשל עומס לימודים ולכן כדאי בשלב ראשון לפנות למחנכת הכיתה ואולי ליועצת בית הספר לבירור ראשוני של הבעיה. בברכה ד"ר אורן קפלן
תבדוק דבר חשוב יש להם מטלות בביה"ס שהם חלק מהשיעורים וישנם ילדים שבמקום להכין עושים דברים אחרים מצירים או משחקים ואז כל הנטל נופל עליהם בבית זה קרה אצלי לכן תבדוק מה קורה בכיתה עם הילדה בי