ילד רגיש
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
בגן הילדים בו אני מלמדת יש ילד אחד שמשתף פעולה להפליא, ומבין את החומר הנלמד מבחינה קוגניטיבית וגופנית. אך הילד רגיש במיוחד, כאשר הוא לא מקבל את אשר רוצה הוא מפסיק לפעול (לדוג' כאשר חילקתי מטפחות משי הוא רצה מטפחת מסויימת, וכאשר ילד אחר קיבל אותה במקומו- הוא הפסיק לשתף פעולה בשיעור). האם אני צריכה להכנע לו או פשוט לתת לו לפרוש מהשיעור ולנסות לדרבן אותו להצטרף, ללא קשר למה שגרם לו לפרוש. כמובן, אם הסיבה שפרש חשובה, אתייחס אליה בניסיון הדירבון להכנסו חזרה לשיעור.
אני הייתי עושה איתו שיחה שתגרום לו להבין שלא הכל שלו.. יכול להיות שזו איזשהיא התנגדות גם...השאלה מה תפקידך בגן.
עפרה שלום התשובה איננה של שחור ולבן. חשוב לנסות לפתח דיאלוג עם הילד סביב מה שמטריד אותו. לתת לו שיקוף ותמיכה, לומר שכעת לא קיבל אבל כל אחד מקבל פעם אחרת ובתורו. לא כדאי להתעלם ממנו וגם לא לתת לו הכל רק כדי שלא יעלב. בברכה ד"ר אורן קפלן