מחוננות

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

03/02/2004 | 22:51 | מאת: שרון

שלום. אני לא יודעת אם כאן המקום לשאלה שלי אבל אני לא מוצאת מקום שנראה לי מתאים יותר. מה הפרוצדורה באבחון מחוננות אצל תלמידת כיתה א' - עם מי בביה"ס מדברים? , איזה אבחון עושים?, ע"י מי הוא נעשה? האם זה אפשרי רק באופן פרטי? יש אפשרות לפרטי דרך שפ"ח? כמה בערך עולה אבחון כזה? . במידה שאכן ישנם סממנים כלשהם למחוננות,מה ההמלצות בדר"כ? האם היום עדיין "מקפיצים" כיתה?. אשמח מאוד אם תתן לי כוון. תודה מראש.

03/02/2004 | 23:05 | מאת: ד"ר אורן קפלן

שרון שלום את יכולה להתייעץ עם פסיכולוג/ית בית הספר לגבי הנושא. אפשר ליצור קשר טלפוני עם השירות הפסיכולוגי החינוכי. השאלה לצורך מה צריך את האבחון. יש מסגרות לימודיות מסויימות שמיועדות לילדים מחוננים. בד"כ לא מקובל כיום ליצור כיתה נפרדת אלא לארגן יום בשבוע בה התלמידים הללו מקבלים העשרה. אישית יש לי רתיעה מרוב המסגרות למחוננים, זה אולי מקדם קוגניטיבית אבל פעמים רבות מסבך את העניינים מבחינות אחרות רגשיות, שם עומס רב מידי על הילד לעומת מצב בו הוא מתמודד כמו כל הילדים עם בית הספר והלימודים ומגלה כישרון במימוש עצמי. יש כמובן גם אפשרות לאבחון פרטי. בברכה ד"ר אורן קפלן

03/02/2004 | 23:16 | מאת: שרון

לד"ר קפלן. דבר ראשון תודה על התשובה המהירה. דבר שני, מה כן עושים עם ילדה שאין ספק שמבחינת אינטליגנציה היא מבריקה ( לדברי המורים,גננת וכל מי שנמצא איתה בקשר),מבחינה רגשית בוגרת מאוד לגילה (לעיתים מדהים עד כמה) ומה לעשות שביה"ס אינו מהווה שום אתגר?!. הכל בא מאוד בקלות ולאט לאט לומדים לזלזל ובנוסף פשוט משעמם. דרך אגב גם מבחינה חברתית היא מוצאת עניין בילדים שגדולים ממנה בערך בשנתיים,והם מוצאים בה עניין. מה לעשות? שרון.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית