חברים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

28/01/2004 | 11:13 | מאת: ענת

בני בן ה-14 תלמיד טוב בדר"כ אלא שלאחורנה התחבר עם 2 חברים בכתיתו שלא נחשבים תלמידים טובים ולאחד מהם אפילו יש בעית משמעת בביה"ס אציין גם שבני השתדל במשך השנים שעברו תמיד לבחור את חבריו ואיתם הקשר היה חברותי כתתי בלבד עד השנה הזאת שהקשר התהדק ציוני המבחנים שלו התחילו לרדת ושוחחנו איתו הוא כל הזמן הבטיח שהוא ישפר את ציוניו היו עליות וירדות בקצור הוא קיבל השבוע את התעודה עם ממוצע נמוך יחסית , בני קשור מאוד למחשב ולכן החלטנו שאנו מנתקים אותו בשלב זה מהאינטרנט הורא קיבל את זה מאוד קשה וכל יום הוא מקטר , הקשר עם החברים נמשך כי אן לי הרבה מה לעשות אנו מסבירים לו אבל זה לו עוזר בקצור היתי רוצה לשמוע דעה, עיצה אני לא רוצה להגיע למצב כזה ולאסור עליו לצאת מהבית וכו שמתי לב שהם עושים דוקא תודה

לקריאה נוספת והעמקה
28/01/2004 | 11:46 | מאת: אורנה

ניתקתם אותו מהמחשב ? זה גרוע מאוד. הרי המחשב נותן לנו לתרגל ולהתאמן על כישורים בלי שנשים לב. האינטרנט מאפשר תקשורת עם בני אדם ומפעיל את המוח ומשאיר אותו בכושר כך שתפקודי לב כמו קשה וזיכרון, רק משתפרים יותר ויותר בעזרת האינרטרנט. גם אם הוא פונה לאתרי סקס, אז דווקא בגלל שבאינטרנט יש עודף ושפע של גישה שובעים מזה מהר מאוד, ומגלים את הכתיבה והתקשורת כיותר מעניינים מאוד ועוסקים בפעילויות שרק עוזרות ללמידה. חשוב לאפשר לו אינטרנט וחופש שמן ואינטימיות באינטרנט ובקביל להכניס אותו לקורסים במחשב שקשורים בפעילויות מועילות ללמידה כמו קורס WORD, איך לשאול שאלות בפורומים, כתיבת סיפורים ואומנויות, וכדומה. דבר נוסף, הוא אם הירידה בלימודים קרתה בבת אחת צריך לבדוק מה קורה איתו בבית ספר מבחינה חברתית, מה קורה בבית, איך הוא מתפקד בשאר המקומות ולא רק בלימודים. בהצלחה ותחזירי לו את האינטרנט ! את שומעת ?

28/01/2004 | 14:23 | מאת: ענת

אורנה הבעיה היא שאיך שהוא מגיע מבית הספר זה ישר למחשב והם משחקים במשחק משותף כל החברים בקונטר אן לי בעיה עם זה אבל זה מוגזם וכמה שניסנו להגביל אותו בזמן זה לא עזר ואז הוא לא הגיש עבודות ולא הכין שיעורים וככה חלה הירידה בלימודים , ועוד בנוסף החברים שכל היום שיגעו אותו טלפונית במקום ללמוד בקיצור את מבינה ? אז תתני עצה אחרת אם יש לך בי

28/01/2004 | 22:11 | מאת: ד"ר אורן קפלן

ענת שלום בד"כ עדיף לפתור את הדברים תוך הסברים והבנה, אם כי לפעמים צריך להציב גבולות ברורים כולל סנקציות. השאלה האם באמת הירידה בלימודים קשורה ישירות להתחברות לאותם חברי כיתה, האם בבסיס ההתחברות אליהם הוא לא חלק מהתהליך היותר רחב שכדאי להתבונן עליו. אני מציע לנסות ולשחזר, אולי אפילו אם הילד במידה והוא משתף פעולה, מתי התחילה ההתדרדרות בלימודים, מתי החלה ההתקרבות לחברים החדשים, והאם יש עוד רכיבים שאפשר לחשוב עליהם במשפחה, אצל הנער, בבית הספר וכו'. מנסיוני בד"כ הסיפור הוא יותר רחב מסתם נערים שמפריעים למהלך התקין של החיים, במיוחד שאת מספרת שבמשך שנים הקשר איתם לא היה הדוק. אם תביני את התמונה המלאה אולי יהיה לך גם פיתרון יותר מלא. ניתוק המחשב יכול אולי לעזור לטווח קצר ולהבהיר את חוסר שביעות רצונכם. במידה והוא יתעקש זה לא יפתור את העניין. יתכן שכדאי לכם לפנות לפסיכולוג בית הספר ולהתייעץ, אפשר להגיע אליו ישירות דרך השירות הפסיכולוגי של העיריה. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית