מושגים בפסיכולוגיה
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
אני סטודנט לפסיכולוגיה והייתי רוצה לשתף אותך בשאלה שנשאלתי לגבי ילדים בגין הגן: מהו הקשר בין אגוצנטריות בגיל זה לבין תיאוריה של התודעה בגיל זה? אודה לך מאוד אם תעזור לי בהתלבטות לגבי התשובה.
אילן שלום, אין לי מושג בדיוק לאיזה צורך אתה זקוק למידע זה אך אני אפנה אותך לספר מצוין המאגד בתוכו את תקצירן של כל תאוריות ההתפתחות השונות. המושגים עליהם אתה מדבר קשורים, לדעתי, בעיקר בתאוריות של אריקסון,פיאז'ה, קוהלברג, סילמן ואלקינד. אצל סילמן, בתאוריה שלו על נטילת תפקיד השלב ההתחלתי שנמשך עד גיל שש הוא השלב אגוצנטרי ובלתי מובחן של תפיסת פרספקטיבה חברתית. אצל דיוויד אלקינד, התאוריה שלו על אגוצנטריות ההתבגרות, השלב השני (גיל 2-6) עוסק באגוצנטריות קדם-אופרציונלית. הספר שעליו אני ממליצה לך הוא: "תיאוריות על גיל ההתבגרות"/ רולף א. מוס, ספריית הפועלים, 1988. אני משוכנעת שהספר ישמש אותך רבות גם בהמשך לימודיך ועבודתך העתידית. בהצלחה, טלי פרידמן עובדת סוציאלית
לאילן, שלום השאלה לא ברורה. לא ברור לי מה פשר המושג תיאוריה של התודעה. אולי תוכל לרשום את השאלה בדיוק כפי שנשאלת. אמיר
הייתי מעוניין לדעת מהו המושג p.d.d
במושג "תיאוריה של התודעה" כוונתי היא להבנה של ילד לגבי העצמי שלו, ה"אני" המתגבש אצלו, וכיצד זה מתקשר לאגוצנטריות. הנושא הוא פסיכולוגיה התפתחותית.