שאלה לגבי בני בן שנה וחצי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

09/01/2003 | 13:33 | מאת: תמר

בני בן שנה וחצי בדיוק, קיבלתי עליו המון מחמאות מאנשי חינוך לגבי התפתחותו השכלית. היום הוא עשה משהו שהדהים אותי - יצאנו לטייל בשכונה והחזקתי את המפתחות של ביתי, הוא לקחת את המפתחות כשעברנו ליד ביתם של השכנים, ניגש לתיבת הדואר שלהם הנעולה במנעול פנימי (על התיבה יש את העיגול של המנעול) וניסה לפתוח אותה כשהוא מושיט את המפתח למנעול, חשבתי שזה מקרה כי זה נראה לי לא הגיוני שהוא מבין שזה מנעול (הוא אף פעם לא שיחק עם מנעול כלשהו) ושפותחים אותו עם מפתח, חזרתי לביתי הבאתי את מצלמת הוידיאו ושוב הוא לקח את המפתחות, הושיט את אחד המפתחות בדיוק למנעול וניסה לפתוח את המנעול. האם זה לא מדהים? היות ואנשי חינוך מתפעלים מאד מיכולותיו השכליות ומיכולת הלימוד המדהימה שלו האם לדעתך יש לפתח אותו במיוחד? כיצד? יש גנים מיוחדים? פעילות בבית? הוא עדיין איתי בבית.(הארכתי את חופשת הלידה עד עכשיו)

09/01/2003 | 18:10 | מאת: הלא מתלהבת

את מתלהבת מהעניין ויוצאת מגדרך בלי שום פרופורציות. ביתי בת השנה וחצי עשתה את הנסיונות הללו וגם יותר מתוחכמים מאלה כבר מזמן. זה לא מראה כלום מלבד היכולת לקשר בין השניים- BIG DEAL

10/01/2003 | 01:05 | מאת: ד"ר אורן קפלן

תמר שלום השאלה של פיתוח מיומנויות וכישורים אינה פשוטה. יש אנשי מקצוע שתומכים בפיתוח מחוננות בכל מיני דרכים, אחרים טוענים שזה מזיק ויוצר ציפיות גדולות מדי מהילד. אישית אני תומך יותר בגרסה השניה. אני חושב שחשוב לתת העשרה וגירויים לילדים אבל אני חושב שלא בריא ליצור בהם הרגשה שהם יוצאי דופן, אפיל שמדובר לכאורה בדבר חיובי. הדבר נוטע בהם צורך להוכיח את עצמם כל הזמן, ויכול גם לפגוע בסופו של דבר. אני מציע לך להנות מהילד ומיכולותיו, לשחק ולבלות איתו, והוא כבר יתפתח בצורה טובה. אין צורך בגן או חוגים מיוחדים. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית