משמעת לגבי שעורי בית

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

15/08/2001 | 22:45 | מאת: חיה

יש לי ילד בן 7 + עולה לכיתה ב' יש לי בעיה איתו אין לו חשק לעשות שעורי בית אם הוא כבר עושה אז כאילו הוא עושה לי טובה וזה עולה לי בהרבה אנרגיה שאלתי היא איך לחנך אותו כי שעורי הבית חשובים ולתת לו לגשת לבד לשעורי הבית בלי שיעלה בבריאות? תודה מראש

15/08/2001 | 23:20 | מאת: adi

חיה, אני חושבת, שאת האחריות לגבי שעורי הבית את צריכה להעביר אליו. אם הוא לא עושה שיעורי בית, בעייתו הוא!!!!! ברגע שהוא יעמוד מול המורה, ויקבל ממנה נזיפה, הוא יבין!!!!!! לשותף שלי יש אח בגיל זה, שהייתה לו בעיה לקום בבוקר ואחרי כמה נזיפות מהמורה הוא פשוט למד ללכת לישון מוקדם. דרך אגב: 1. את יכולה לספר עליו קצת? 2. יש לו אחים? 3. הוא מקובל בחברה? 4. הערכה עצמית וביטחון עצמי יש לו? 5. חוץ מבעיית השיעורים, איך מערכת היחסים שלך איתו? עדי

16/08/2001 | 01:55 | מאת: טלי וינברגר

חיה שלום רב, באופן עקרוני שיעורי הבית צריכים להיות בתחום אחריותו של הילד. הבעיה מתעוררת ברגע שהילד לא לוקח את האחריות על כך, ומשאיר זאת בידי הוריו. אז שיעורי הבית הופכים לכלי משחק ותמרון בין הילד להוריו. ישנן דרכים רבות לשתף את הילד באחריות על תחומים בחייו, וכל אפשרות נידונה בהתאם לתא המשפחתי בו היא מתרחשת. להערכתי כדאי לכם, ההורים, לגשת למספר פגישות מצומצם של ייעוץ הורים. פגישות כאלו יכולות לתת לכם כלים להמשך ההתמודדות עם בנכם הן במישור הלימודי והן במישורים האחרים. במידה ואינכם מעוניינים בייעוץ כזה, נסו לפחות לפנות ליועצת בית הספר. אני מאמינה שגם היא תוכל לסייע בנדון. בברכה, טלי פרידמן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית