לאורן קפלן או אחד הפסיכולוגים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

19/07/2001 | 18:20 | מאת: דחוף

היי שלום לכם ככה אני בת 18. ולפני שבועיים יתחלתי לעבוד בחנות בגדים אני לפני גיוס מבחינת נפשית אני חצי הרוגע בוכה ימים שלמים על זה שאני כזאת ולא אחרת. החיים שלי בעבר היו קשיים מאוד מבחינת חברים הייתי לבד לבד אחת שתמיד צוחקים אלייה ומדברים אלייה ולא מסמפטים אותה , מבחינת חיצונית אני בסדר לא שיש בעייה שזה בגללה, לפני 3 שנים עברתי בית ספר לשמה הגעתי כנראה בגישה לא טובה יתחלתי בלב לשפוט אנשים אז מי ההתחלה לא יתקרבתי אליהם והם כמובן וכמובן לא אליי כול השנה הייתי לבד לבד לא מדברת שותקת ומפחדת מכול פסיס, שנה לאחר עברתי שוב בית ספר אבל שם יכרתי משהי שלמדה איתי פעם שידעה אייך התיחסו אליי אז. הייתי נורא נורא סנובית לאנשים וכמובן לא הייתי יושבת איתם מי פחד שיעירו לי משהו לא הייתי מפתחת שיחות תמיד בשקת מרוב פחד שכשידעו באמת מי אני ככה יוכלו לפגוע ביי ולרדת אליי או דברים דומים כמו אז בעבר... אז הייתי עם ילדה אחת שרק איתה הייתי הייתי נורא מפחדת מי להיות אני אני האמיתית ועכשיו הבעייה שמפריע לי יותר בגלל זה כול הפחד ומה שאני סוחבת איתי למשל בעבודה יתחלתי להיות ממש סמרטות ריצפה של האנשים אני נורא מתחנפת אלייהם מנסה לעשות מה שאומרים גם אם זה לא מתחשק לי מתחנפת עד כדאי כך שאני פשוט ממש מורידה מהערך שכמעט אין לי וזה פוגע ומעציב אותי למשל עבדתי משהי שהיא כמעט בגילי ראתה שאני כזו טיפשה גילתה. היא אחרה לי חצי שעה, עוד דוגמא איזה עובדת אחרת יום אחד ביקשה אני ירד למכונית שלה להביא לה אוכל שאלתי למה אני בתמימות של חסרת בטחון אז היא ענתה כי אני לא אוהבת, ובאמת מחוסר רצון ופחד לרדת לחנייה הלכתי והבאתי לה להיות נחמדה או עוד מישהי נתתי לה 100 . שח ולא החזירה לי, הכוונה אני מתנהגת כאחת שאפשר להגיד לה מה לעשות והכול בלי שהיא תעשה בעיות, זה מפריע לי אנה אני לא מצליחה להתגבר לבד עזרו לי מה לעשות????? תודה רבה דרך אגב הייתי אצל טיפול פסיכולוג כ 4 חודש כרגע אין לי בשום פנים ואופן אפשרות. יש אולי ספר? או משהו במקום פסיכולוג?

19/07/2001 | 18:52 | מאת: .......

אפשר לקבל 100 שקל???

19/07/2001 | 20:47 | מאת: דנה

מאוד מאוד לא מצחיק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

20/07/2001 | 00:37 | מאת: ד"ר אורן קפלן

שלום ראשית לגבי ההודעות שבהמשך, חבל שיש אנשים שמרשים לעצמם להתבדח על חשבונם של אחרים. הפורום כזה משמש מקום לאנשים שלחלקם במצוקה, ותגובות מסוג כזה, שלעיתים יכולות להתקבל בחיוך, באמת אינן מוסיפות ויכולות לעיתים לפגוע. וכעת לעניין. הנושא שאת מעלה מורכב למדי. לא מדובר בהתנהגות מסויימת שניתן לייעץ לך להפסיק אותה, אלא בתחושה כללית של דימוי עצמי ותחושה שמערכות היחסים בהן את נמצאת אינן מספקות אותך, או אף להיפך, הן מקור למצוקה. סיפרת שהיית בטיפול פסיכולוגי. מדוע הוא הופסק? האם שקלת לנסות להמשיך בכל זאת? אני לא חושב שקריאת ספר תוכל לעזור כדי להתמודד עם המצב. את מספרת שאת לקראת גיוס ואולי יש לך לכן חשש שהמפגש עם הצבא יגביר את הבעיות החברתיות. האם יש לך חברה טוב או מישהו מהמשפחה שהיית יכולה לספר ולהתייעץ עימו על הדברים שאת מספרת כאן? אני חושב שאת צריכה עזרה ותמיכה ולא להישאר לבד עם הדברים. כשאת עם עצמך המחשבות על הדימוי העצמי הנמוך מתגברות, ולכן חשוב שתשוחחי עם מישהו כדי לקבל תגובה והד שיעזרו לך לשנות. אז למי את יכולה לפנות בסביבה הקרובה? בברכה ד"ר אורן קפלן

20/07/2001 | 01:30 | מאת: ויו

היי חביבה נגעת בליבי עם סיפורך גם לי זה קרה כל הענין עם הלרצות אחרים אפילו שאת בכלל לא רוצה גם עלי היו סתם לועגים בלי שום סיבה , ואני היתי מיתרחקת מהם ואז נוצר קונפליקט , אם אתקרב אצטרך להיות נחמדה ולהרשות להם לעשות בי את רצונם . אם אתרחק זה רק יחמיר את המצב . בתוכך את נערה רגישה ודי נבונה כדי להבין ולדעת מה הם עושים לך "הנבלות " אך משהו בתוך תוכך ,ו ערכך העצמי, הפגוע לא נותנים לך מנוח ,ואת לא עושה שיקול דעת נכון . כלומר את צריכה פסק זמן, כדי את אישיותך הניכנעת ..וטובה שעה אחת קודם .! את צריכה לשבת ,עם עצמך ,או עם עזרה מיקצועית , לשבת ולהחליט על "זהו "מיכאן והלאה אף אחד לא שווה יותר ממני .! ואת המישפט הזה תכניסי לך טוב טוב לראש . ותוך כדי עבודה עם המטפלת או מישהו אחר תיבנו , .את הביטחון העצמי שלך , הכשרונות והכישורים שיש לך ,ותוך כדי לשים לב שלאנשים שכה רצית לרצות ,יש גם חולשת ואפילו סטיות והם לא שווים בכלל . את מאד אמיצה עובדה שכתבת פה , את יוצרת קשרים למרות הכל , את חרוצה ומעונינת לפתוח דף חדש , בצבא . אלה הם תכונות טובות לאדם צעיר ומקסים כמוך . ובאשר לכל הדברים שהיצטרכת לעשות להם , תישכחי מהם ,ואל לך לחזור עליהם כמובן . עשית אותם מיתוך כניעה וחוסר החלטה ופחד שווא . תתחזקי בעצמך וראי את עצמך אדם בעל ערך שווה כמו כולם . בהצלחה לך .

20/07/2001 | 04:11 | מאת: Hanan

Dear Sir, Please help me for I am suffering. Just say that you're ready to listen... Thanks.. Hanan.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית