דיכאון ועצבות

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

06/07/2001 | 23:29 | מאת: Omer

שלום, כבר הרבה זמן שאני מרגיש לא בנוח כאשר אני נמצא בחברה של אנשים, אני תמיד מסתכל על עצמי כפחות טוב מהם, ודברים קטנים כמו איך לשבת ואיך להראות בפנייהם מציקים לי. אני יכול לשער שהכל התחיל מלפני יותר משנה אני חושב שנפרדתי מחברה שלי שמאד אהבתי אך היא לא אהבה אותי כפי הנראה, מאז אני חושב עליה ממש לא מעט וגם כשאני נמצא (אנחנו חזרנו להיות ידידים, כמו שהיינו לפני שהיינו חברים) ליידה אני מרגשי שלא בנוח. אני רואה את עצמי כחסר סבלנות כשאני נמצא במקום שקצת משעמם לי, למשל מסיבת יום הולדת של ידידים, אני משועמם ואין לי סבלנות לאף אחד ואני במעין דיכאון שכזה..................... אני מרגיש שאני מאבד שליטה בחיים שלי ושלמרות שדברים הם לעיטים לטובתי, אני מרגיש מדוכא ועצבניף מה אני עושה בשביל לצאת מזה, אני מאמין שהפרידה מהידידה שלי שאהבתי הביא למעיין ראומה כזו בשבילי, זה יכול להיות ? מה אני עושה עם עצמי ?? אני חושב שאני באמת צריך יעוץ... תודה מראש עומר נ.ב. אני בן 17

07/07/2001 | 01:06 | מאת: ריק

היי עומר זאת לא בושה לקחת יעוץ , וכמה שיותר מהר כך יטב כל החיים עדיין לפניך .צבא ,חברויות .עבודה וכ'ו שנה אתה מרגיש רגשות של כאב ,קונפליקט בושה וכ'ו היגיע הזמן שתשים הכל האחוריך ,ותיתמודד עם דברים חשובים לא פחות . תצליח מכל הלב אתה חיב ..ובטח גם מסוגל .

07/07/2001 | 01:09 | מאת: נועה

עומר, נראה לי שבאמת הפרידה מהחברה שאהבת ותחושת הדחיה פגעה מאוד בבטחון העצמי שלך, שמלכתחילה היה קצת נמוך. התחושה של חוסר ביטחון מול אנשים לגבי איך אני יושב/ איך אני נראה מוכרת לי מאוד. אני לא רוצה להישמע כמו מורה זקנה, אבל באמת - אני היום בת 26, ובגיל תיכון ולפני זה הרגשתי כל הזמן הרגשות דומות, במשך שנים. ולמרות שיש לי הרבה בעיות היום, אני חייבת להגיד שהבעיה הזאת כן עברה לי עם השנים, וכיום יש מעט מאוד סיטואציות שבהן מרגישה כך. כי הבנתי שאני באמת טובה לא פחות מאחרים, אלא יותר, ובמיוחד מאחרים שנותנים לי תחושה שאני פחות מהם... ובשנים האחרונות אני נהיית חברה רק של אנשים שלא בוחנים אותי בקריטריונים שעושים לי רע, ורק עם אנשים שמקבלים אותי, כי אנשים שלועגים ושופטים וציניים, וחושבים שיש רק דרך אחת להיראות ולהתלבש ולהתנהג ולחשוב ולהתבטא - הם פשוט אנשים לא בוגרים, שלא יכולים בעצמם להשתחרר מהשיפוט העצמי המתמיד של "איך אני ביחס לחברה." אני מקווה שהדברים שכתבתי נוגעים לבעיות שלך, ושתמצא בתוך עצמך, בפנים, את היופי שיש בך, את המיוחדות שבך - ואז יהיה לך יותר טוב עם עצמך - וגם עם אחרים. נועה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית