פריחה לאחר חיסון טטנוס - בת 8

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות בילדים

21/12/2016 | 23:22 | מאת: הילה

בתי בת ה-8, מאובחנת כצליאקית מזה חצי שנה. קיבלה חיסון דחף לטטנוס-דיפטריה בביה"ס (כיתה ב') לפני שבועיים. יום לאחר החיסון החל אודם וחום רב באזור החיסון (ללא חום סיסטמי) ויום לאחר מכן הופיעה פריחה על הגב (נקודות אדומות). בהחלטת רופאת ילדים היא טופלה 7 ימים באנטיביוטיקה (צפוויט), אך גם לאחר מכן האזור נותר אדום (פחות משהיה בהתחלה) והחל להיות מגרד מאוד. הפריחה בגב חלפה. טיפלנו 3 ימים נוספים בפניסטיל טיפות + משחה בטה-קורטן. המצב כרגע הרבה יותר טוב, אך האודם ביד לא חלף לחלוטין (יש מעין פריחה עדינה על העור). האם עלי להמשיך לדאוג או שהמצב יחלוף? האם התגובה החריפה לחיסון היא אינדיקציה שלא לתת אותו שוב, בכיתה ח'? אציין שבעבר לא היו כל תופעות לוואי לחיסונים.

לקריאה נוספת והעמקה

ראשית , מתנצלת על האחור - היו בעיות באתר. לא נראה לי שיש מקום לדאגה ואני מניחה שהמצב יחלוף. אכן ביתך פיתחה תגובה מקומית לחיסון , אולם לפי תיאורך הפריחה התפשטה גם על הגב ולכן יתכן שהתגובה היתה יותר משמעותית. בדכ - תגובה אלרגית מקומית אינה סיבה לא לחסן בעתיד, אולם, אסייג את דברי כיוון שמאוד קשה , בלי לראות את ביתך להחליט , ואם צילמתם את האזור מומלץ להיוועץ עם רופא עור ילדים או עם אלרגולוג.כמו כן ניתן לפני החיסון הבא להתייעץ שוב, ואולי לפצל את החיסון. בכל מקרה הייתי נמנעת מלהקדים חיסון - כיוון שפריחה כזו מראה על תגובה "מוגברת" של הגוף נגד הטטנוס ולכן גם אם תיפצע נניח 5 שנים אחרי החיסון אין טעם לחסן , ופער קטן בין החיסונים יכול להגביר את התגובה המקומית . בברכה, דר גילת לבני

22/01/2017 | 20:26 | מאת: הילה

תודה רבה על התשובה המקיפה! אכן, צילמנו את המקום ונתייעץ בהמשך. האם עשוי להיות קשר לצליאק או שמדובר בצירוף מקרים? יש לציין שבחיסונים הזהים שהיא קיבלה בעבר לא היתה לבתי תגובה שכזו.

מנהל פורום מחלות זיהומיות בילדים