יובש קיצוני בפה ועמילאז וליפאז
דיון מתוך פורום בלוטות הרוק
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום בת משפחתי בת 82 סובלת תקופה ארוכה מיובש קיצוני בפה ופצעים בשפתיים, מוצצת סוכריות בלי סוף בגלל זה. לפני שבועיים הגיעה למיון עם דלקת חריפה בכיס המרה (יש גם גידול בשד ובמעיים ללא גרורות. טרם קיבלה טיפול עבורם) כולל שוק ספסי, קיבלה אנטיביוטיקות אגרסיביות ונוזלים וכרגע מאושפזת עם הזנה ורידית וממתינה לטיפול אונקולוגי ביולוגי בממצאים. במקרה ביצעו בדיקות דם גם- עמילאז 132, ליפאז - 249. איזה בירור צריך כדי להבין ממה זה? יצויין שהיא במחלקה כירורגית והם מאוד קצרים בהתנהלות. למה זה מחשיד? השבןע ראיתי נפיחות של הפנים לפחות בצד אחד. מקבלת גם פוסיד שבועיים בשל בצקות אבל היעדר הרוק והיובש זה חודשים.
אנה שלום! באנשים מבוגרים עם מחלות רקע רבות ישנן סיבות רבות ליובש פה, ובראשן: סכרת, תרופות, התייבשות. עמילאז וליפאז מוגברים יכולים להעיד על בעיה ממקור לבלב. אם קיימת נפיחות של הפנים יש להבדק ע"י רופא אא"ג במוסד בו מאושפזת.