ריור,בעיות בלעיסה ובבליעה ובעיות בדיבור.
דיון מתוך פורום בלוטות הרוק
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. הבן שלי בן 20 מטופל בתרופת אנטי פסיכוטיות כבר 3 שנים ולאחרונה החמיר אצלו המצב בכך שיש לו יותר ריור,הדיבור שלו לא מובן כ"כ(מרוח)והתחילו בעיות של לעיסה. הוא מקבל כמובן תרופה שנקראת דקינט במינון המקסימלי להקלה על התופעות הנ"ל אבל התרופה כבר כמעט שלא עוזרת. היינו אצל רופא להפרעות תנועה והוא המליץ על זריקות בוטוקס לשרירי הלסת ולבלוטות הרוק כדי להקל על התופעות הנ"ל(לא על הדיבור).יש לי שתי שאלות בבקשה. 1-רציתי בבקשה לדעת אם אכן בוטוקס יכול לעזור בנושא הנ"ל ובמידה וכן...כמה זה עוזר ואם זה לא מסוכן? 2-איך אפשר לעזור לבן בנושא הדיבור "המרוח"?היינו אצל קלינאית תקשורת והיא בעצמה אמרה שאין הרבה מה לעשות. תודה ויום טוב.
אבי שלום. מדבריך נשמע, שבנך סובל מתופעת לוואי של תרופות אנטיפסיכוטיות הנקראית דיסקינזיה. תופעה זאת מתבטאת בתנועות לא רצוניות חוזרות של הלסתות, כתוצאה מכך עלולות להיות בעיות בדיבור ובבליעה, וכן הצטברות רוק בחלל הפה. איני מכירה טיפול בבוטוקס לבעיה ספציפית זאת. אם הבעיה הדומיננטית הינה הצטברות רוק בחלל הפה, יתכן שניתן לסייע בהפחתת הרוק ע"י זריקות בוטוקס לבלוטות הראשיות, אך יש להבדק קודם ע"י מומחה לבלוטות הרוק. יש לציין, כי טיפול בבוטוקס מסייע לחודשים בודדים בלבד, ויש לחזור עליו מספר רב של פעמים כדי לשמר התוצאה. בהתאם לצורך, יש לשקול התערבות ניתוחית שתסייע בהפחתת הרוק.