בלוטת הרוק תת-לסתי משמאל מוגדלת.
דיון מתוך פורום בלוטות הרוק
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. כבר חודש ימים אני סובלת מנפיחות ורגישות באזור תת לסתי משמאל. מעבדה שקטה. מקבלת אוגמנטין במשך 4 ימים- ללא שינוי. לפי תוצאות US רקמות הרכות צוואר כולל בלוטות הצוואר "בלוטת הרוק תת לסתית משמאל מוגדלת על חשבון תהליך היפואקוגני בגודל כ-16*18*20 מ"מ, בנפח כ-3 סמ"ק. לא מוגדר היטב, מרקם לא אחיד, ללא עדות לזרימת הדם בתוכו. אך קיימת זרימת הדם מוגברת סביבו. בסמוך לממצא הודגמה קשרית לימפה פתולוגית עם זרימת הדם מוגברת בגודל כ-7*9*12 מ"מ. קשרית לימפה בודדה, עם קורטקס מעובה - קשרית ראקטיבית במדור 2 משמאל. באבחנה מבדלת הממצאים המתוארים יכולים לתהליך דלקתי בבלוטת הרוק תת לסתית משמאל, ללא עדות להתנזלות. מבקשת הסבר על ההבחנה. מה עליי לעשות?
לאה שלום! תהליכים דלקתיים/זיהומיים בבלוטות הרוק לפעמים יוצרים מראה דמוי גוש. הממצאים דורשים בדיקה של מומחה אף אוזן גרון, או מומחה למחלות בלוטות הרוק. בהצלחה!