בלוטת רוק מוגדלת שקדים נפוחים ובלוטות לימפה

דיון מתוך פורום  בלוטות הרוק

16/12/2022 | 10:22 | מאת: נעמי

שלום דוקטור. לפני שלושה וחצי חודשים ביתי בת ה15 הרגישה בלוטות לימפה נפוחות בצוואר, עשינו בדיקות דם ואולטרסאונד שיצאו תקינות אך גם באולטרסאונד כתוב שבלוטת הפרוטיס מוגדלת גם בנוסף לבלוטות בצוואר (בלוטת פורטיס בגודל 1.5x0.8) חודש אחרי היא עשתה שוב בדיקות דם ואולטרסאונד שגם יצאו תקינות אך הבלוטות עדיין נפוחות, אחרי שבועיים היה לה כאב גרון חזק אז הלכנו לרופא אך אוזן גרון, הוא ראה שהשקדים מוגדלים אז עשה משטח גרון לבדוק דלקת, התוצאה הייתה שלילית. עד עכשיו (שלושה וחצי חודשים אחרי) הבלוטות נפוחות (גם בצוואר וגם הפרוטיס) והשקדים שהיו מוגדלים באופן יחסית שווה הפכו לאסימטריות, הימנית באותו גודל (כמו לפני חודש) והשמאלית קטנה קצת. (בנוסף היא עשתה בדיקת דם שלשום שגם יצאה תקינה) האם מדאיג? תודה.

נעמי שלום! מחלות וראליות מסוימות יכולות לגרום להגדלה ממושכת יחסית של בלוטות הלימפה והרוק, למשל חזרת ומחלת הנשיקה. רופא המשפחה אמור לבצע בירור מתאים. אם אכן יש בלוטות מוגדלות לאחר כ3 חודשים- יש לפנות גם לבדיקת רופא אא"ג. בהצלחה!.

25/12/2022 | 19:13 | מאת: נעמי

שלום ותודה על המענה. הלכנו פעמיים לרופא אא״ג ושניהם טענו שזה בסדר שבלוטות הלימפה נפוחות שלושה חודשים אפילו בלי לדעת שהאולטרסאונד יצא תקין… (דרך אגב באולטרסאונד מעקב שביצעה ראו שבלוטות הרוק הפכה מ1.5x0.8 ל0.5x0.8 ושאר הבלוטות לא גדלו או קטנו) אני דיי אובדת עצות מכיוון שאני מרגישה שאף רופא לא לוקח את המקרה שלה ברצינות ואני לא מקבלת תשובות… יש איזשהם בדיקות נוספות (חוץ מספירת דם ואולטרסאונד) שאת ממליצה לבקש לבצע? תודה רבה.

אם בדיקות סונר חוזרות מראות על בלוטות לימפה תקינות, אין סיבה לחשוב שבלוטות הלימפה אינן תקינות.

מנהל פורום בלוטות הרוק