בלוטת רוק קטנה בחיך הרך העליון

דיון מתוך פורום  בלוטות הרוק

17/05/2022 | 19:56 | מאת: יואל

שלום רב, לפני כ-7 שנים הייתה לי חסימה של בלוטת רוק קטנה בחיך הרך העליון ועברתי באיכילוב ביופסיה עם ממצאים דלקתיים ולאחריה צריבה של האיזור באמצעות לייזר. הצריבה הקודמת בלייזר לא הייתה מוצלחת במיוחד והשטח שנצרב היה גדול בהרבה מהבלוטה מה שגרם בזמנו לחסימה של בלוטות נוספות כך שלאחר הצריבה המשכתי לסבול כשנה מבלוטות רוק קטנות חסומות באזור הצריבה. 6 שנים לאחר הטיפול היה לי שקט מהבעיה, ואז לפני מספר חודשים שוב הופיעה לי בלוטת רוק קטנה שנחסמת לסירוגין ממש ליד אותו איזור שטופל . הבלוטה מתנפחת לאחר האוכל הנפיחות נמשכת כיום-יומיים וכוללת תחושת כאב וצריבה מקומית, לאחר מכן יש הטבה מסויימת ושוב חוזרת להתנפח ולכאוב. רציתי לדעת מה צריך לדעתך לעשות ?

יואל שלום! מוקוצלה (בלוטת רוק זעירה שנסתמת), הינה תופעה לא נדירה, שלרוב חולפת מעצמה. אין חשיבות למה עשית לפני שנים ולמה- אם הבלוטה אינה נעלמת מעצמה, ומפריעה לך, יש לבצע כריתה קטנה של האיזור. בהצלחה!

22/05/2022 | 21:10 | מאת: יואל

שלום חנה, תודה על תשובתך. בהמשך לתשובתך, המוקוצלה מפריעה כי היא צורבת וכואבת 50% מהזמן ורציתי לדעת אם אין בעיה לבצע כריתה של מוקוצלה בחיך הרך ? בעבר נאמר לי על ידי רופא מומחה שבגלל המיקום הרגיש של המוקוצלה (במרכז החיך הרך) קיים קושי לבצע כריתה מדוייקת וקטנה של המוקוצלה ובגלל שאין עצם מאחורי החייך הרך אז יש סכנה שיווצר חור בין חלל הפה לחלל האף. האם במרכז הרפואי שלכם ביצעתם כריתות של מוקוצלות במרכז החייך הרך ללא סיבוכים מיוחדים ?

מנהל פורום בלוטות הרוק