פזילה לאחר ניתוח עיניים

דיון מתוך פורום  פזילה ועין עצלה

03/05/2019 | 11:48 | מאת: מיכל

שלום, אני בת 59 ולפני 5 חודשים, עברתי ניתוח היפרדות רשתית. מיד אחריו, הופיעה אצלי פזילה (שהוגדרה ע"י הרופא כפזילה שהיתה סמויה והופיעה) ופזילה זאת תיקנה את עצמה לבד תוך כשבוע. עכשיו אני צריכה לעבור ניתוח קטרקט בעין המנותחת, קטרקט שלדברי הרופא המנתח, נוצר בדר"כ אחרי ניתוח כמו זה שעברתי.בהסבר שקראתי על ניתוח קטרקט, נאמר: ""מצב שיש להתרגל אליו לאחר ניתוח קטרקט הוא אובדן יכולת המיקוד. זה קורה משום שהעדשה המלאכותית המושתלת בעין אינה יכולה להתמקד באופן עצמי כמו העדשה הטבעית של העין." שאלתי היא: האם סביר להניח ששוב תופיע הפזילה הסמויה שלי והפעם לאחר ניתוח הקטקרט? והאם במידה שתופיע שוב, היא עלולה להפוך לקבועה, בגלל אי היכולת של העין להתמקד אחרי ניתוח הקטרקט? מאוד אודה לתשובה. אני מאוד חוששת בשל כך, מהניתוח. בשל כך, מהניתוח. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב! לא ציינת את כיוון הפזילה ואת המספר של המשקפיים שלך. אבל, בהחלט יכולה להופיע פזילה לאחר הניתוח. המלצתי לך להיבדק ע"י רופא עיניים מומחה לפזילה ורצוי שאותו הרופא גם מבצע ניתוחי קטרקט. כל טוב ובהצלחה! ד"ר יגב רונית

09/05/2019 | 10:13 | מאת: מיכל

מאוד אודה, למענה לחלק המשמעותי במיוחד עבורי בשאלה: האם במידה והפזילה הסמויה תופיע שוב, היא עלולה להפוך לקבועה, בגלל אי היכולת של העין להתמקד אחרי ניתוח הקטרקט?

09/05/2019 | 14:58 | מאת: מיכל

כיוון הפזילה הסמויה שיצאה לכשבוע, היה כלפי פנים. מספר הקוצר ראיה שלי (לרחוק) הוא ארבע עם אסטיגמציה קלה מאוד. רק עין שמאל עברה ניתוח הפרדות רשתית ותעבור ניתוח קטרקט.

שלום רב! מעניין שהפזילה היתה כלפי פנים כאשר יש לך קוצר ראייה. האם בוצע חיגור (בקל) בניתוח של תיקון היפרדות הרשתית? בהחלט יש מצבים שלאחר ניתוח קטרקט מופיעה פזילה שיכולה להיות קבועה ומצריכה ניתוח לתיקונה. ממליצה כפי שציינתי בעבר, להיבדק ע"י רופא עיניים מומחה לפזילה ורצוי שיהיה גם מנתח קטרקט. כל טוב ובהצלחה! ד"ר יגב רונית

מנהלי פורום פזילה ועין עצלה