האם צריך כריתת קיבה
דיון מתוך פורום טיפול בסרטן
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דוקטור אני בן 71 .עברתי גסטרוסקופיה שבה נמצא פוליפ בגודל 13 מילימטר שנכרת במלואו בביופסיה חזר שזה אדנוקרצינומה שנובעת מ HGD אדנומה T1 N0 MO , סטייג 1A .חזרו על גסטרוסקופיה שם נראה עיבוי מוקוזלי קל במיטת הפוליפ ללא ממצא ברור מחשיד , ב EUS יש עיבוי מינמלי של המוקוזה עם הפרדה בין שכבות המעי ללא ממצא חשוד לממאירות .נלקחו ביופסית ממיטת הפוליפ ודגימות רבות נוספות שכולם חזרו ללא ממאירות .הציעו לי ניתוח לכריתת הקיבה .האם באמת צריך לעשות כריתת קיבה על T1NO M1 תודה רבה
שלום, בstage T1a ישנה גם אופציה לכריתה אנדוסקופית. ההחלטה על ניתוח לעומת כריתה תלויה במצב הכללי של המטופל ומחלות הרקע. ממליצה להתייעץ עם כירורג כללי ורופא גסטרו המנוסה בכריתות מסוג זה בהצלחה