נגישות
נגישות

התרופה- "אריפלי", אנא ממך עני לשאלתי, מכיוון שאני מאוד לחוצה לגביה.

דיון מתוך פורום  תופעות לוואי בטיפול התרופתי

15/04/2019 | 21:54 | מאת: לינוי דוד

שלום רב, אני חייבת מאוד לשלוח את שאלה ו\או השאלות הללו, מכיוון שהן יושבות על ליבי ולא נותנות לי מרגוע ולא יוצאות מראשי, אז אוקיי: הייתי מאוד רוצה לדעת לפני שאני באמת אתחיל טיפול תרופתי משולב בנוסף עם עוד תרופה, כדור חדש שאני אטול אותו כנראה ושמו הוא- אריפלי, כמובן באישור משרד הבריאות!!1, שאני כנראה אטול את תרופה זו מכיוון שכבר זמן מה אני נוטלת כדור נגד חרדות, וכו..., ושמו סרלטרלין, אני חייבת לציין בנוסף לכל שהוא מאוד עזר ועדיין עוזר לי אומנם פחות, מכיוון שהורידו לי את מינונו עקב רמות הורמון הפרולקטין שלי בדם, שהן גבוהות למדי, ועקב כך אני סובלת מהפרעות במחזור החודשי שלי, עד כדי הפסקה מוחלטת של הווסת שלי, ובנוסף לכל מכאבי ראש עזים, אז הרופאה שלי החליטה להוריד את כדור זה במינון שלו מכדור לשלושת רבע ומ- שלושת רבע לחצי, ולאחר תקופה מסוימת מצבי חזר לקדמותו, לאחר זמן מה הרופאה שלי השיגה לי אישור ממשרד הבריאות, לתרופה שהיא רצתה לתת לי לפני הרפה זמן, ובחתימת הוריי, והסכמתם כמובן!, וגם אני חייבת לציין שגם אני הסכמתי מכיוון שתרופה זו לא מיועדת רק להפחת והורדת הורמון הפרולקטין, בדמי, אלא גם לדיכאון מז"ורי, וכו..., ולשיפור מצבי הנפשי, אך לאחר שבאמת קיבלתי את האישור ממשרד הבריאות היום, קראתי את העלון שמצורף לכדורים הללו, וגיליתי שיש לסוג תרופה זו תופעות לוואי רבות, כגון: עוותיות בשירירי הפנים, ואני חייבת לציין שהיה כתוב שתופעת לוואי זו אכן שכיחה בקרב נוטלי התרופה הזו, כ- 1-10 מתוך מאה אנשים, ובנוסף גם לפרשת יתר של רוק בפה, אי שקט ואקטיזיה, הקאות, בחילות, נדודי שינה, וכו..., וגם תופעות לוואי שלא יודעים את מקור שכיחותן, כגון- התקף לב ומוות פתאומי ועוד, אני גם חייבת לציין שתופעות לוואי אלו שפירטתי עליהן שאין מקור לשכיחותן, אך לשמע מה שקראתי מאוד מאוד נלחצתי ודאגתי, במיוחד שיש תופעות לוואי שהן אכן שכיחות ויכולות להתרחש לעיתים קרבות, כמו שפרטתי קודם לכן- עוותיות בשירירי הפנים והגוף, וזה באמת באמת באמת מאוד הבהיל אותי. ואני בנוסף מאוד בדילמה האם ליטול את רופה זו או לא, למרות שאני מאוד סומכת על הרופאה הפסיכאטרית שלי, אני נורא חוששת ומבוהלת, במיוחד שקראתי שגם בגילאי ההתבגרות תופעות לוואי הלו באמת יכולים להתרחש באותה רמת סבירות לזו של מבוגרים. אנא מממך עני לי, זה מאוד מאוד מאוד נחוץ לי, ואני יודעת באמת שכתבתי השאלה ובהודעה זו מלל רב מדי, אך בבקשה עני לי לשאלתי זה מאוד חשוב לי, ואני כרגע מאוד לחוצה, מבוהלת, חוששת, דואגת ועוד, בבקשה, בתודה- לינוי דוד

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, חשוב להבין כי לכל תרופה יש פוטנציאל לגרום לתופעות לוואי בדרגות חומרה שונות אשר לעיתים משתפרות למרות המשך הטיפול, לעיתים דורשות הפחתת מינון ולעיתים דורשות הפסקת טיפול. תרופה ניתנת למטופל רק לאחר שהרופא סבור כי התועלת הצפויה ממנה עולה על הסיכון הפוטנציאלי. לפיכך אני ממליצה לשתף את הורייך ואת הרופאה בחששותיך ולהיוועץ עמה בנוגע לטיפול המתאים עבורך ובמקרה ואת מפתחת תופעות לוואי במהלך הטיפול, ליידע את הרופאה ולהיוועץ עמה בנוגע להמשך הטיפול

מנהל פורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי