אורטיקריה?
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. הנני בת 28 משקל תקין אורך חיים בינוני סובלת מהפרעות חרדה. במספר הימים האחרונים יוצאת לי פריחה בולטת מעל העור מגרדת אדומה ושורפת. לאחר מכן היא נעלמת ועוברת למקום אחר. כאילן היא מטיילת מאיזור לאיזור. וזה קורה רק בפלג הגוף העליון. יכול להיות שזה אורטיקריה? זה לא מגיע בכמות גדולה. כמה בליטות גדולות, מגרדות, נעלמות ועוברות לפיסת עור הבאה. מה זה לדעתך? האם מדובר באורטיקריה?
רושם כי מדובר באורטיקריה. בעברית נקראת סרפדת. מלווה בנגעים מורמים שמופיעים במקומות שונים ולאחר מספר שעות נעלמים כליל. לעיתים קשור למזונות כגון:בוטנים, פירות ים, פירות טרופים תרופות ולעיתים במגע עם חומר. לרוב לא נמצא הגורם. הטיפול באנטי-היסטמנינקה. כאשר נמשך למעלה משישה שבועות דורש ברור ויש לפנות לרופא עור. בהצלחה!