שאלה
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
רציתי לשאול האם מחלה בשם מאסטוסיטוזיס היא מחלת עור או המטולוגית ? ואם אני מרגיש גרד בעור אחרי מקלחת שעובר לאחר מספר דקות זה משו שכך מאבחנים או בבדיקת דם ? והאם היא מסוכנת תודה
שלום, מאופיינת בהסננה של תאי מאסט של איברים פנימיים ובעיקר בעור. שכיחה אצל ילדים ולרוב חולפת ספונטנית. ישנם סוגים שונים כולל עורי, סיסטמי ועוד... לאבחנה דרושה בדיקה היסטולוגית ודרושים מספר קריטריונים לביסוס אבחנה כולל בדיקת דם ובדיקה היסטולוגית. גרד לאחר מקלחת אינו מצביע על מחלה זו, ישנה פריחה אופיינית ודרושה בדיקת רופא עור! במידה וישנה אבחנה קלינית והיסטולוגית, כחלק מהברור לשלילת מעורבות פנימית מומלץ לבצע בדיקת מח עצם.