פיגמנטציה עקב דלקת
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, לאחר התפרצות של סבוראיק דרמטיטיס בפנים/רוזציאה/שילוב של שניהם (הרופאים חלוקים באבחנותיהם), נוצרו לי כתמים חומים על הלחיים בצדי הפנים. במידה והדלקת אכן שככה, שאלתי היא כיצד להעלימם או לטשטשם והאם זה נכון ומוחלט שאסור לטפל בזה בקיץ? ושאלה נוספת ברשותך - האם ביופסיה עורית תיתן תשובה ודאית לגבי האבחנה הנכונה והאם היית ממליצה לעשות זאת? תודה.
חשוב למרוח תכשיר הגנה על מנת לא להחמיר את המצב הן מבחינת הכתמים והן מבחינת הרוצאה/סבוראה (המחמירים עם חשיפה לשמש). ניתן לשפר את הכתמים על ישי שימוש בתכשירי הבהרה המכילים חומרים המדכאים את יצור המלנין. שתי המחלות שונות ולרוב האבחנה קלינית וללא צורך בביופסיה עורית. בהצלחה!