נקודת שומן על העפעף
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, לבני בן ה11 הופיעה לפני כחודשיים נקודה קטנה לבנה בעפעף העליון של העין.רופאת עור אבחנה אותה כקסנטלזמה ואמרה שרב הסיכויים שתעלם לבד. אינני בטוחה בוודאות שאכן מדובר בקסנטלזמה.שמתי לב שהנקודה גדלה מעט עם הזמן ועכשיו היא בולטת יותר ומפריעה אסתטית (קוטרה כ-3-2 מ מ).קבעתי תור בשנית לרופאת עור וכן לכירורג פלסטי להתייעצות. אני מודאגת שכן מדובר בעפעף שזהו איבר רגיש. האם זו תופעה מוכרת בילדים? ומהו הטיפול המומלץ? אודה לך על תשובתך ,שרית.
שלום, יש צורך באבחנה קלינית. קסנטלזמה הינה הצטברות שומן מתחת לעור בגוון צהבהב. קסנטלזמה מופיעה באנשים הסובלים מיתר שומנים בדם אך גם באנשים בריאים. פחות שכיח אצל ילדים. הטיפול מגוון וכולל הסרה כירורגית, צריבה חשמילית שימוש בחומצה מקומית.