כתמים אדומים ועליהם קילוף\ פריחה (מצורפת תמונה)
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
יש לי גירוי אדום בפנים ומעיין קילוף עליו באזורים מסויימים בפנים. בדרך כלל בסנטר ומתחת לגבה. אשמח לדעת מה זה ואיך לטפל. תמונה: http://jpg.co.il/view/542bc8e888337.png/ תודה שגיא
שלום, אודם וקשקשת בפנים יכול להתאים למחלת עור הנקראת סבוראיק דרמטיטיס/סבוראה. סבוראה הינה מחלה דלקתית קשקשית של הקרקפת והפנים. לרוב לא מגרדת. הפריחה מופיעה באזורים בעלי צפיפות גבוהה של בלוטות חלב. הקשקש של הפרשת החלב עשוי להיות צהבהב ו\או יבש ושמנוני. בד"כ ישנה מעורבות של קו השיער, מאחורי האוזניים, בחלק חיצוני שלך תעלת השמע, על העפעפיים, על גשר האף, בקפלים בצידי האף. אבחנה נוספת יכולה להיות פסוריאזיס, אולם לרוב ישנה גם מעורבות של אזורים נוספים כגון: מרפקים וברכיים. לאבחון מדוייק וטיפול יש לפנות לרופא עור.