מחלת "שושנה" כרונית
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 57 חטפה 15 פעם שושנה ברגל. לאחרונה בהפרש של חודשיים, ומקבלת אוגמנטין. מימה זה בא ואיך אפשר להתפטר מהמחלה הזאת לאלתר? תודה רבה.
אריזיפלס ("שושנה") הינו זיהומי עור שנגרמים מחיידקים. לאריזיפלס גורמים בדרך כלל חיידקי סטרפטוקוקוס, סטאפ גורמי סיכון:כאשר ישנה פגיעה בשלמות העור כמו פצע, עקיצה של חרק, שריטה, ניקוב העור בעקבות הזרקת סמים, פטרת, פגיעה בדרכי הלימפה, לרוב כתוצאה מניתוחים שכוללים הוצאה של בלוטות לימפה, השמנת יתר כאשר יש אירועים חוזרים ניתן לקבל צריכת פנצלין כל חודש. הזריקה מונעת אירועים חוזרים. כמובן, שחשוב לטפל בפטרת או לרדת במשקל במקרה של השמנת יתר. פגיעה בדרכי הלימפה, לרוב כתוצאה מניתוחים שכוללים הוצאה של בלוטות לימפה.