אקטיניק כליטיס כיצד מאבחנים?
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר, כתבת לי שאם יש יובש שלא חולף שנה וחצי בשפה התחתונה יש לבדוק אקטיניק כליטיס. כיצד מאבחנים את זה האם צריך לקחת ביוספיה מהשפה? אני בת 37 והמקסימום שהייתי נחשפת לשמש זה 10 דקות בנסיעה במכונית פעם בשבוע עם מסנן הגנה ועל השפתיים ליפסטיק,כי אני עובדת מהבית וגם עם פיברומיאלגיה אז כמעט ולא יוצאת. האם עדייין יש סיכוי שיהיה לי את זה? ובמידה וזה זה, מהו הטיפול? תודה מראש
הסיכוי נמוך לאור הגיל. יש להבדק על ידי רופא בעזרת מכשיר שנקרא דרמטוסקופ. רק במידת הצורך יפנו אותך לבצע ביופסיה. בכל מקרה יש לגשת לבדיקת רופא עור, גם אם לא מדובר באקטיניק כליטיס הוא יעלה על פי הבדיקה אבחנה מבדלת, ימליץ על בירור מתאים וטיפול בהתאם. בהצלחה,