רוזציאה- האם כל סומק קל זה רוזציאה?
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום בת 69 , לאחרונה שמתי לב שלעיתים יש לי מעט סומק קל בלחיים , יכול להיות שקשור למזג האוויר האם מדובר ברוזציאה? באיזה גיל זה מתחיל? אין לי פריחה או פצעים האם כל סומק קל זה רוזציאה?
לקריאה נוספת והעמקה
שלום, רוזצאה מאובחנת בעיקר קלינית ומתאפיינת בסומק בפנים, כלי דם מורחבים ולעיתים פצעונים. מוחמרת על ידי חשיפה לשמש, מאכלים חריפים, משקאות חמים ועוד. ברוזציאה ישנה רמה גבוהה בעור של טפיל בשם דמודקס (הקיים גם בעור בריא, אך בכמות קטנה יותר). ניתן להשלים משטח מהעור על מנת לבדק האם קיים מספר רב של טפילים. בהצלחה!
תודה. 1. האם זה מצב נפוץ? 2. האם ניתן לשלוט עליו ?