אלופציה ארטה בפדחת הראש
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שיער שופע.. לאחרונה דלילות בפדחת הראש או התקרחות ממש ממש קטנה בקרקפת הראש בפדחץ.בנוסף בזקן איפה הסנטר חור קטן .
רושם כי מדובר באלופתיה אראתה בזקן. ( לגבי הפדחת ייתכן כי מדובר בתבנית נשירה גברית ) זוהי מחלה אוטואימונית הפוגעת בזקיקי השיער. הטיפולים השונים מעוררים את זקיק השיער לייצר שיער . לרוב, נהוג להתחיל בתכשיר סטרואידלי חזק כגון משחת דרמובט או בצורת טיפות(כפי שקיבלת כעת). תכשיר נוסף הינו אנטרלין אותו שמים פעם ביום ולאחר כחצי שעה עד שעה שוטפים אותו. אם שיער חדש צומח הוא נראה לאחר 8-12 שבועות. במידה ואין תגובה, השלב הבא בדר"כ הן זריקות דיפרוספן. אופציה נוספת היא טיפול בדרמוג'ט(אקדח היורה סילון לקרקפת), בדר"כ יש צורך במספר טיפולים. חשוב לציין כי בחלק משמעותי מהחולים חלה החלמה ספונטנית והשיער מתחיל לגדול מחדש תוך כשנה מתחילת התחלואה. ממליצה לפנות לרופא עור לאבחון של הבעיה. בהצלחה!