פטרת ציפורניים- טיפול בפלוקנול
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אובחנה אצלי קנדידה בציפורן אגודל יד ימין בלבד. קיבלתי פלוקנול 150 מ"ג ל- 3 חודשים (כדור בשבוע). במשך 3 החודשים האלה, התפתחה פטרת בעוד שתי אצבעות (שלא הייתה שם קודם לכן). הרופא אמר להמשיך עם הפלוקנול לעוד 3 חודשים..... אינני שלמה עם ההמלצה. האם יש בכך כדי להסיק על יעילות התרופה? האם יש טעם להמשיך עם הפלוקנול בכלל, או שזה מיותר? (לא ברור לי איך פטרת הציפורניים מתפשטת תוך כדי ובזמן הטיפול בה.......) **********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
חשוב להוכיח על ידי בדיקה מיקולוגית צמיחה של פטרת בציפורניים. במידה וישנה צמיחה הטיפול המקובל הוא בפלוקונאזול או ספורנוקס, משך הטיפול כשלושה חודשים, אך השיקול הוא גם קליני ועשוי להימשך יותר. חשוב להקפיד על בדיקות דם כולל ת.כבד אחת לחודש. בהצלחה!