חסר אונים אל מול הפוליקוליטיס
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר. מזה למעלה משנתיים אני סובל מפוליקוליטיס קשה בחלקה האחורי של הקרקפת. לקחתי מינוציקלין 100 מ"ג למשך כשנה, ולאחרונה החלו תופעות לוואי קשות, כגון פצעים אדמומיים על כל הגב. לאחרונה הטיפול הסתיים ושוב חזר לי הפוליקוליטיס במלוא עוזו. אני פשוט חסר אונים. לרופאת העור אין תשובות, מלבד לנסות את הראוקוטן, שגם היא בספק אם זה יעזור. מה דעתך?
שלום, מדובר בדלקת של זקיקי השיער. לרוב נגרמת על ידי חיידק. הטיפול המקובל הינו טיפול אנטיביוטי, לרוב ממשפחת הטטרציקלינים. כגון: מינוציקלין, דוקסילין. ממליצה לשלב סבון אנטי-ספטי בשם דמודקס. במידה ואין הטבה יש לשלל מחלות עור אחרות של הקרקפת כגון: פוליקוליטיס דקלבנס ומחלות אחרות שדומות לפוליקוליטיס ויש צורך לבצע ביופסיה. במקרים אלו לא די בטיפול ממשפחת הטטרציקלינים. בהצלחה! בהצלחה!