שלבקת חוגרת
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני כשבועיים התחלתי לסבול מכאבים בשוק ימין בעיקר בלילה כאבי תופת לאחר כ5 ימים הופיעה לי תפרחת על השוק והרופאה אמרה שמדובר בהרפס זוסטר ושתפסנו את זה בזמן ונתנה לי כדורי וולטרקס הרופאה הסבירה לי שעלולות להיות לי שלפוחיות לא נעימות התפרחת לא התפתחה לשלפוחיות גדולות אלא רק ליום אחד והחלה לסגת כרגע שבוע אחרי היא רגועה לחלוטין ונראה שהיא עומדת להעלם אבל כאבי התופת בלילות לא נפסקים מה עושים?
סיבוך שכיח בשלבקת חוגרת הוא תסמונת כאב עצבי כרוני, הנקראת נוירלגיה פוסט-הרפטית. השלב החריף מופיע עם הפריחה ונמשך כחודש. הכאב עשוי להופיע גם 1-3 חודשים לאחר הופעת הפריחה. לטיפול בכאב יש לפנות לנוירולוג. ישנם מגוון טיפולים כולל טיפול מקומי בזוסטרקיס, אופיאטים, TCA, ליריקה ועוד.