הסגלות למכשיר שמיעה חדש כל פעם מחדש

דיון מתוך פורום  מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה

01/05/2013 | 19:41 | מאת: ירדנה

לפני שבועיים רכשתי מכשיר שמיעה , כבר שנים שאני עם זה , האחרון .של שטיינר wundex אייתתי את השם נכון? לאחר והוא נ\משוכלל עם מנגינה, עם הודעה לסוללה המתרוקנת . עם zenשאני לא ידעת מה זה , עדיף לי המכשיר הישן התרגלתי אלו . החדש קשה לי לשמוע שיחת טלפון מה שמוריד חי מהבטחון שלי .הקול שלי נשמע לא צלול , אני נשאלת אם כואב לי הגרון. מה יהייה בעתיד ? אפשר שיכוון עד לנקודה שיתן לי בטחון ושאני לא ארוץ למכשיר הישן כמפלט, בהתחלה בימים הראשונים הייה נחמד ,אחרי זה וכבר שבועיים שזה סיוט כל יום יש בעיה איתו פעם אני נשמעת וגם האנשים שהצליל לא נקי , חורק , קטח נמוך ,הד , אני לא מפסיקה להרים ולהנמיך את הכפתור שגם הוא אין לו הגברה או הנמכה שכמו הקודם.גם בהגברה והנמכה אני שומעת צליל של עליה או ירידה של שלוש דרגות (טוק טוק טוק ) האפם כדאי שיהייה רק קלינאי אחד שיכוון או רצוי שמעבירים אותי כל פעם לאחר ? תודה ירדנה

לקריאה נוספת והעמקה
01/05/2013 | 22:37 | מאת: תמר גלבגיסר

ירדנה שלום, מהתיאור שלך נשמע שאת עוברת את התהליך של מעבר ממכשיר שהוא אנאלוגי למכשיר דיגיטלי. מעבר כזה הוא לא פשוט ודורש הן תהליך של כיוון על ידי קלינאי מיומן, והן ביצוע תהליך של הסתגלות הדרגתית מצידך. במכשיר דיגיטלי, וסת העוצמה במכשיר פועל אחרת והוא פחות משמעותי, מכיוון שהמכשיר מסגל את עצמו לסביבה השמיעתית בה הוא נמצא, מה שאומר שגם אין צורך או טעם להשתמש בו יותר, כך ששוב זה עניין של התרגלות למשהו חדש ושונה. הביטחון הוא דבר שישוב בהדרגה אם התהליך יבוצע באופן נכון הן על ידך והן על ידי הקלינאי המטפל בך. אז המלצתי היא לשוב למכון בו רכשת את המכשיר, לבקש שיהיה קלינאי אחד שיטפל בך באופן קבוע, עד כמה שניתן, ולנסות לעקוב באופן מדוייק אחר הנחיותיו כיצד להסתגל לשמיעה החדשה, וגם להימנע ככל הניתן מ"לברוח" שוב ושוב למכשיר הישן. המכשיר המדובר הוא של חברת WIDEX הדנית (ומיובא ע"י שטיינר) שהיא חברה מצויינת, כך שנקודת הפתיחה שלך היא טובה. שיהיה בהצלחה!

10/05/2013 | 23:08 | מאת: ירדנה

תודה לך תמר גלבגיסר על תשובתך מה 1.5.13, כתבתי לך שרכשתי מכשיר שמיעה חדש ואיני מצליהה לשמוע טוב איתו , ענית שעלי להתרגל אליו."ובכן, כמעט חודש שקבלתי את המכשיר מחברתwindex, ניסיתי ,ועשיתי הכל כפי שהצעת שלא "אברח "למכשיר הישן.הייתי ,שלוש פעמים באודיולוג'ק בת"א כדי לכוון ולהתאים אותו אין לי מילים לתאר את הסבלנות של משה קנטור ושל הקליניקאית חני. בין לבין הייתי אצל קליניקאי בקרית גת , א' כעזרה ראשונה ,וב' בגלל המרחק לת"א דבר שגם גורם לי לא להיות העבודה. ניראה לי שהמכשיר פגום מראשית הרכבתו ,או בנייתו , אני מרכיבה שנים ,שנים,מכשיר שמיעה. כל פעם זה לקח לי ,שבוע ,שבועיים להסתגל .הנוכחי בלתי אפשרי, אני טוענת שהדבור שלי נשהע כהד, צורם , איני מבינה את הדבור של האנשים וכולם שואלים אם ישלי כאבי גרון , לשאלתי מדוע השאלה הזו? הם עונים לי שקולי השתנה. יותר מזה בשבוע שעבר הלכתי לרופאת משפחה למשהו אחר לגמרי.היא מיד ביקשה לבדוק את הגרון, ראתה שהכל בסדר,שאלתי אותה מדוע בדקה את הגרון,ענתה לי שהקול שלי לא נשמע כמו תמיד , היא ראתה באיזו מצוקה אני נמצאת ועדיין .שלשום הייתי אצל חני בת"א כוונה, אבל שום הטבה לא הייתה ,האם יכול להיות שכך אהייה כל הזמן עם המכשיר הזה ? לא אסכים , זה מכניס אותי לכעסים, יש אפשרות לבקש שהמכשיר יוחלף לאחר מאותו סוג ,מאותה חברה? אולי כמו שאמרתי המכשיר הזה פגום מראשיתו. גם ביקשתי לדעת מה זו התוכנה zen? המכשיר לא נותן לי לשמוע היטב את שיחת הטלפון ,האנשים עצמם שואלים אותי ודי הרבה פעמים באותה שיחה אם כואב לי הגרון בקיצור מכשיר שעלה לא מעט, מכשיר שאמור לשפר לי את החיים , מצאתי את ההיפך. מה גם שהזמן שהחברה נותנת לי להסתגל הולך ונגמר ,ואני עדיין עם בעיה איתו. האם יכול להיות שכל התוכנות שהוכנסו כביכול לשדרג את המכשיר , הם הגורמים לרבוי הבעיות ? בבקשה תשובה מהירה מה עלי לעשות חשבתי לנסוע שוב לחני,אבל חג שבועות באמצע ,ואני בדילמה ,מה לעשות ?תודה לך מראש תמר

13/05/2013 | 08:35 | מאת: קנטור משה- אודיולוגי'ק בע"מ

יש להניח שגוון צליל מסויים גורם לתופעה של שמיעה עצמית (אוקלוז'ן)הגורמת לצרידות מסויימת. במידה ולא יהיה שיפור אולי כדאי לשנות מכשיר. הואיל ואנו מטפלים בה כבר למעלה מ15 שנים, המעבר ממכשיר אנאלוגי לדיגיטאלי עלול להיות גורם נוסף. אנו שומרים מכל משמר שמטופלינו יהיו מרוצים, ומכיוון שיש לנו מעבדה במקום נוכל לעשות הכל למענה.

12/05/2013 | 18:56 | מאת: ירדנה

תשובה על הפעם הראשונה קראתי. עדיין לא ענית על מה שכתבתי לך שלשום ה10.5.13,בינתיים התקשרו מאודיולוג'ק ת"א שמזמינים אותי למחר .תודה להם ,כי איני יודעת איך לעבור את החג במצב בו אני נמצאת. תודה לך תמר. וחג שבועות שמח .אבקש תשובה בכתב ולא בטלפון

12/05/2013 | 22:03 | מאת: תמר גלבגיסר

שלום לך ירדנה, אכן היה לי חשוב קודם כל שתקבלי מענה מהיר מהמכון המטפל, לפני חג השבועות ואני שמחה שאתם כבר בקשר. הם מצידם יבחנו אם אכן משהו לקוי במכשיר עצמו ויעשו ככל שביכולתם לסייע לך ולפתור את הבעיה. לגבי הקול שלך: פעמים רבות אנשים מדווחים על כך שקולם נשמע להם שונה כאשר הם משתמשים במכשיר שמיעה שאינם רגילים אליו, אולם מעולם לא שמעתי שקולם נשמע שונה גם לאחרים. אני לא ממש רואה את הקשר, אבל אולי גם את זה ניתן יהיה להסביר טוב יותר בשיחה פנים אל פנים במכון אודיולוג'יק. ולגבי תוכנית -ZEN: היא מיועדת לאנשים אשר סובלים מטינטון (שמיעת צלילים שאינם קיימים בחוץ). התוכנית יודעת ליצור סדרות של צלילים (סוג של מוסיקה), המסייעת למוח להירגע ולהתעלם מצלילי הטינטון הטורדניים.

מנהלי פורום מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה