הרטבה לבת 15

דיון מתוך פורום  הרטבת לילה

08/01/2012 | 20:53 | מאת: שרה

שלום, לביתי ישנה הרטבה רישונית. מעולם לא הייתה יבשה לגמרה. ניסינו את כל השיטות והכוונה לכל השיטות, משיטתו של ד"ר קובי שגיא, ועד למינרין. היינו אצל נפרולוג/ית שהמליצה על אלטרולט אשר גרם לה לתופעות של דיכאון עמוק תוך מספר ימים ואחרי התיעצות מהירה עם פסיכ' הפסקנו והילדה חזרה אלינו. הומלץ בעבר גם על פרימוניל אשר גרם לה לדופק מואץ וגם הפסקנו כמובן בהמלצת הרופא. ניסינו אף על סידרה של דיקור סיני שלא השפיע עליה, ואף על מינרין כאשר הגענו למינון של 3 כדורים (אני יודעת שזה נשמע המון).לאחר תקופה של יותר משנתיים הבנו מחוו"ד של רופאה שלא מומלץ להמשיך עם הטיפול לאורך זמן ממושך, מה גם שגם עם המינון הגבוה הזה לא היה שיפור לאורך זמן. הילדה נמצאת בגיל ההתבגרות והנושא מאוד מפריע לה. הצילו. אנחנו עובדי אצות.

לקריאה נוספת והעמקה
08/01/2012 | 20:58 | מאת: ARV

עליי לציין כי עברה בדיקת אולטרסאונד שנמצאה תקינה,

08/01/2012 | 21:00 | מאת: שרה

עליי להדגיש כי עברה אולטרסאונד ונמצא תקין. השינה שלה עמוקה ויכולה להרטיב גם בחלק הראשון של הלילה וגם בהמשך ולא להתעורר. לעיתים נדירות תתעורר.

שלום. ברפואה ראשית מבררים ואכ מטפלים. אתם מבצעים נסיונות בטיפולים שונים ולא מבררים את הגורם להרטבת לילה. הרטבת לילה נגרמת משילוב של מספר גורמים: שינה עמוקה המתבטאת בהפרעה ביקיצה, תפקוד לקוי של שלפוחית השתן, ויצור שתן מוגבר במהלך הלילה- פוליאוריה לילית.מאחר שמספר גורמים מעורבים הטיפול צריך להיות יותר מכוון לבעיה. לטיפולים יש תופעות לוואי. מאחר ובהרטבת לילה יכולים להיות מספר גורמים שמתבטאים בהרטבה. אבחון (בירור רפואי) של הבעיה הרפואית כמו בכל בעיה רפואית אחרת, יתן את התשובה הרפואית המדויקת לגורם להרטבת לילה. לאחר איבחון מדוייק יותר של הגורם להרטבה, ניתן לטפל בבעיה. מתן תרופה ללא אבחון לא תמיד יתן תשובה מלאה לבעית ההרטבה. טיפול בפעמונית או תרופה לא מתאימה יעזור רק לחלק מהילדים או לא יעזור בכלל. הבירור פשוט לא פולשני וניתן לביצוע בקלות. איבחון של הגורם / או הגורמים להרטבה יאפשר טיפול מתאים. גישה זו מקובלת בעולם המערבי. ממליץ קודם לברר ורק אחר כך לטפל. בכבוד רב פרופ פומרנץ מנהל יחידת כליות ילדים, ומרפאת הרטבות לילה. 0579451561

מנהל פורום הרטבת לילה