Irregular Sleep Wake Rhythm Disorder

דיון מתוך פורום  הפרעות עוררות, שינה ועייפות

25/07/2020 | 14:11 | מאת: חסוי

שלום רב, אני גבר בן 27 ובאוקטובר 2018, לאחר שנה וחצי של הפרעות שינה, שכנראה הגיעו כתוצאה מהגיינת שינה בעייתית (חסך שינה, ער בלילה עם חשיפה לאור מלאכותי וישן ביום) שנמשכה במשך כמה שנים לאחר השחרור מהצבא, אובחנתי כבעל הפרעה שינה המסווגת בשם: Irregular Sleep Wake Rhythm Disorder. אני לוקח כ-15 מ"ג מירטאזפין (מירו) בקביעות, כדי שאוכל לחזור לישון לאחר ההתעוררות הראשונית והאופיינית להפרעה זו, שהיא כ-4 או 5 שעות לאחר ההירדמות. רק ככה אני מצליח לישון מספיק, כדי לתפקד בצורה סבירה במהלך היום. רופא ששוחחתי איתו לאחר בדיקה במעבדת שינה ב-2017, המליץ לי על טכניקת 'הגבלת שינה' והמליץ שאלך לישון ב-23:00 ואקום ב-7:00 באופן קבוע ובמקביל שאהיה פעיל מחוץ לבית במשך היום. כתוצאה מתנאי עבודה שמוצעים עבורי (בעיקר מבחינת שעות), איזור מגורים רועש ולאחרונה - מגפה, אין לי אפשרות ליישם מבחינה פרקטית את הטיפול. - חשוב לי לשאול ואשמח לקבל תשובה כנה, כי זה נמשך כבר למעלה מ-3 שנים. האם הגבלת שעות השינה לשעות שנהיו פחות נורמטיביות, ספציפית מ-20:30 עד 4:30 לפנות בוקר, יתנו טיפול אפקטיבי בהפרעה ויגבשו שינה אחידה? או שאני מחוייב לשעות היותר מאוחרות, שבדרך כלל קראתי וראיתי שממליצים בטיפול בהפרעות בשעון ביולוגי, כמו 22:00 ו-23:00? - בנוסף לזאת, את המירטאזפין אני לוקח כשעתיים לפני שעת ההירדמות, במידה ואני רוצה לקום 8 שעות לאחר מכן, כדי שלא יהיו קשיי השקמה כתוצאה מכך. אשמח לדעת במידה ואוכל לקחת את התרופה בשעה מוקדמת יותר גם כן (18:30)?

לקריאה נוספת והעמקה

החשיבות הראשונה היא לרצף שעות שינה בן 7 שעות ואכן הכי נכון הוא לפי השעון הביולוגי שלך . אם סיגלת לך אורך חיים המתאים לכך המשך כך. במידה ותרצה לשנות את השעות , ניתן לנסות בעזרת מלטונין אך לגבי זה פנה אישית לרופא שינה. בברכה ד"R מיכל לוסטיג

03/08/2020 | 11:06 | מאת: חסוי

ההפרעה מוגדרת כמצב בו אין שעון ביולוגי מוגדר או החוסר שבו, לכן אני לא חושב שאפשר לקבוע לפיו. אשמח לקבל תשובה יותר מפורטת, כי עוד לא סיגלתי שעת הירדמות מוקדמת שכזו (20:30), אלא רק רציתי לברר לגבי האפשרות ואם אני גורם נזק נוסף לגוף בהסתגלות כזאת או שזאת יכולה להיות דרך טיפול לגיטימית. לפי מה שהבנתי, כל שעת הירדמות בין 20:00 לחצות היא שעת הירדמות בטווח הבריא ורציתי לשאול אם זה תקף גם למצב זה?

מנהל פורום הפרעות עוררות, שינה ועייפות