סוגי ניתוחים שרוול/מעקף

דיון מתוך פורום  השמנת יתר, קיצור, מעקף ושרוול קיבה

06/05/2018 | 07:58 | מאת: שרית

אני מעוניינת לעבור ניתוח לקיצור קיבה, גובה 1.64 משקל 140. אני מבולבלת מסוגי הניתוח שרוול ומעקף ואשמח לקבל תשובה מה ההבדל העיקרי ביניהם, ומה החסרונות לאורך זמן של כל אחד מהניתוחים ואיך בעצם מתאימים את סוג הניתוח האידיאלי לכל מטופל. קראתי על שני הסוגים ועדיין נותרתי מבולבלת. אודה לתשובתכם. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, הניתוחים הבריאטרים מורכבים משני מנגנונים: 1- הקטנת נפח הקיבה - ניתוחים כמו טבעת ושרוול 2- הקטנת הנפח ומניעת הספיגה - מעקף קיבה. ניתוח מסוג שרוול או טבעת הם ניתוחים שעובדים רק על נפח הקיבה והספיגה נשארת שלמה. ניתוח זה מתאים לאנשים שאוכלים כמויות, לא מתאים לאנשים שאוהבים מתוקים ונשנושים. בנוסף חולים שיש להם בקע סרעפתי או סובלים מתרבות ניתוח טבעת או שרוול לא מתאים להם. ניתוח מעקף קיבה מתאים למטופלים שאוהבים מתוק, או נשנושים, חולים שסובלים מבקע, רפלוקס או צרבת הוא נחשב לניתוח הבחירה.

07/05/2018 | 10:53 | מאת: שרית

שלום ד"ר, תודה רבה על תשובתך המפורטת. איך ניתן לדעת האם יש לי בקע סרעפתי? אפשר לגלות זאת בסדרת הבדיקות שאני עוברת לפני הוועדה? צילום חזה, צילום ושט קיבה ותריסריון, אולטרסאונד וכו'... ואם למשל בחרנו בניתוח שרוול ובמהלך הניתוח מתגלה בקע - מה עושים במצב כזה?

מנהלי פורום השמנת יתר, קיצור, מעקף ושרוול קיבה