ציסטות קורטיקליות בכליות

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

26/07/2020 | 11:50 | מאת: רינה

ד"ר שלום לברכה! בתאריך 25.04.20 ביצעתי CT בטן ואגן בעקבות כאבים חזקים חוזרים ונשנים לאחר ניתוח תיקון בקע טבורי והפרדות שרירי הבטן. להלן הממצאים: כליה ימנית מס ציסטות קורטיקליות קטנות. כליה שמאלית ציסטה זעירה. הקריאטנין הינו 0.69. שאלותיי הם: 1. מהי ציסטה קורטיקליות? 2. האם הן מסכנות את תיפקודי הכליות? 3. האם הן מסוג מסוכנות או שפירות? 4. האם הן דורשות טיפול או רק מעקב? 5. איזה בדיקת הדמיה מקיפה אפשר לבצע בגין בירור לעומק מבחינת: גודל, סוג מיקום מדוייק בכליות, האם הן מכילות נוזל? 6. לאיזה רופא אני אמורה לפנות להתייעצות בגן הציסטות? בברכה מרובה רינה

לקריאה נוספת והעמקה

ציסטה היא מבנה מעוגל המכיל נוזל. הקורטקס הוא השכבה החיצונית של הכליה. ציסטות קורטיקליות הן ממצא שכיח מאד וקיים בכמחצית מהאוכלוסיה מעל גיל 50.רק אם גילך צעיר יותר מגיל 40 ריבוי ציסטות עשוי להחשיד למחלה גנטית שגורמת לאי ספיקת כליות ומחייבת מעקב אצל נפרולוג. הציסטות שלך כפי שתוארו הן ציסטות פשוטת - אין בהן הסתידויות/מחיצות. ציסטות פשוטות לא מחיבות מעקב. סי טי זו בדיקה רגישה מאד לאיבחון ואין צורך בעוד הדמיה.

21/04/2021 | 18:01 | מאת: חן

אני בת 26 עשו לי גם אודרלסנט בטן וגילו לי גם בכליה השמאלית ציסטה בגדול 0.9 סמ"ק ולפני חצי שנה גם עשייתי אולטסרנד עקב כאבי בטן ולא מצאו כלום צריך ליחס לזה חשיבות?

מנהלי פורום נפרולוגיה