תרופה ומינון

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

05/01/2020 | 16:52 | מאת: חגית

שלום, אני משתמשת בטריטייס 2.5 מ"ג. לרוב לוקחת כדור וחצי - פעמיים ביום. (כלומר 3.75 מ"ג של החומר רמיפריל פעמיים ביום). מכיוון שאני מקבלת אווסטין, עולה לי לחץ הדם לפעמים. שמתי לב לתופעה שאני מתלבטת איך לפתור אותה: לפעמים אני לוקחת בבוקר 1.5 כדור, ולקראת הערב לחץ הדם סביר -תקין. במצב כזה, אני לא יודעת אם לקחת שוב את מנת ה - כדור וחצי, כי אני מפחדת שלחץ הדם ירד לי מאוד בשינה . מה תוכל לייעץ לי בעניין זה ? לקחת בכל מקרה, גם כשלחץ הדם בערב הוא תקין ? יש לי תור לייעוץ במרפאה קרדיולוגית, אבל עד אז אני ממש מתלבטת מה לעשות במצב הזה. אודה לעצתך.

לקריאה נוספת והעמקה

חשוב להבין מהו לחץ דם תקין. אם הוא 130/80, אפשר לקחת את התרופה, אבל אם הוא 110/70- לכאורה אין בכך צורך. אבל אם לא תקחי, האם לחץ הדם יעלה לקראת הבוקר? האם כך היה בעבר? אבסטין יכולה לגרום להפרשת חלבון בשתן. האם הרמיפריל ניתן רק לאיזון לחץ דם או גם להפחתת הפרשת חלבון? כי במקרה זה, כן ממליצים על המינון המכסימלי האפשרי. לסיכום - רק הרופא המטפל שמכיר את האינדיקציה לתרופה והתנהגות לחץ הדם שלך יכול לענות לך תשובה מדויקת כיצד להתנהל עם התרופה.

07/01/2020 | 18:51 | מאת: חגית

שלום, תודה על המענה. הסבר: אם לא אקח את הטריטייס - לחץ הדם שלי אכן יעלה לקראת הבוקר - לאחר ההתעוררות. אני מקבלת את הטיפול מפני שזה זמן רב יש לי לחץ דם שדורש טיפול. בעבר - לחץ הדם אכן היה גבוה, אבל לאחרונה חליתי וקבלתי טיפול כימותרפי. באותה תקופה לחץ הדם שלי ירד, ולא נזקקתי כלל לשום תרופה להורדת לחץ הדם. כעת, כשאני מקבלת רק את האווסטין, לחץ הדם עלה, ולכן אני לוקחת את הטריטייס. אני עוברת כל שבוע בדיקת שתן, והפרוטאין תקין, כלומר שלילי. תודה לך

אכן תופעת לוואי ידועה של האבסטין. נשמע שאת מאוזנת היטב עם הטיפול הנוכחי ולכן ממליצה שתמשיכי ללא שינוי. רק בריאות

מנהלי פורום נפרולוגיה