יחס מיקרואלבומין קריאטינין

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

10/07/2018 | 14:36 | מאת: יהודית

שלום רב אני בת 57 סובלת מלחץ דם גבוה וכולסטרול גבוה( מטופלת בכדורים כרוניים המאזנים מדדים אלה) בשנה האחרונה בבדיקות השתן בדיקת יחס מיקרואלבומין קריאטינין עולה בהדרגה מ200 והיום 1700.. הקריאטנין בדם תקין. חשוב לציין שאת בדיקת הדם והשתן ערכתי אחרי שבוע שלא נטלתי כלל את הכדורים. האם יש קשר? על מה מעידה עלייה ברמה כזאת? אני חוששת מאוד? על אילו מחלות כילייה מעידות הספרות הללו ומה הטיפול הדרוש?

לקריאה נוספת והעמקה
11/07/2018 | 12:19 | מאת: יהודית

שלום רב בנוסך ליחס קריאטינין מיקרואלבומין הפרוטאין בשתן 100 שאר הערכים תקינים. האם יכול לסמן על מחלה כל שהיא?

העליה בהפרשת האלבומין בשתן משמעותית, ויש לבדוק את הסיבה לה. יתכן שהיא משנית ליתר לחץ דם לא מאוזן אך יש לברר גורמים אחרים, כולל מחלת כליות ראשונית. ממליצה על הפניה לנפרולוג להמשך בירור. ללא קשר לערכים, לא מפסיקים בבת אחת טיפול ללחץ דם אלא בהנחית רופא. שינויים קיצוניים בערכי לחץ דם הינם מסוכנים, ויכולים לגרום לאירוע מוחי כמו גם תופעות נוספות.

12/07/2018 | 11:45 | מאת: יהודית

תודנ על תשובתך הכנה. אילו עוד סיסות עלולולות להיות להפרשה מוגברת כזאת כשכתבת " גורמים אחרים"? על אילו מחלות יכול להעיד? האם בהכרח יש פגיעה כל שהיא? חשוב לציין שאני מטופלת במספר תרופות לאחר צנטור לב לפני המון שנים.

הפרשת אלבומין בכמות רבה בשתן יכולה להעיד על מחלות כליות מסיבות שונות. אם את סובלת מיתר לחץ דם שנים רבות יתכן ומדובר בהתקדמות של מחלה ידועה, אבל בכל מקרה חשוב לשלול סיבות אחרות. הפרשת אלבומין בשתן בכמות שציינת מעידה בהכרח על פגיעה כלייתית. יתכן והיא הפיכה או שניתן להפחית את כמות הפרשת האלבומין. לכן חשוב לבדוק מהי הסיבה. ממליצה בינתיים לבצע איסוף שתן מלא ל- 24 שעות - לקראטינין, חלבון ואלבומין - ולהביא את התשובה להערכת נפרולוג.

12/07/2018 | 12:14 | מאת: יהודית

האם יכול להיות מהתרופות? האם חלילה כתוצאה מגידולים?

יכול להיות שהתרופות שמרו על איזון מצב הכליות והפסקתן, כמו גם העליה בלחץ הדם הנלווית, גרמו לעליה בהפרשת החלבון. תלוי באילו תרופות את מטופלת. חוזרת על ההמלצה לבצע איסוף שתן מלא ל 24 שעות כדי לוודא מהם ערכי הפרשת האלבומין.

מנהלי פורום נפרולוגיה