הוצאת הרחם ללא שחלות

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

14/02/2016 | 16:12 | מאת: תאיר

שלום ד"ר זלוצובר היקר, אני בת 48 ועברתי לפני 3 חוד' הוצאת רחם ללא שחלות.(בעקבות מיומה). כשבוע לאחר הניתוח אושפזתי עקב חיידק בדם.טופלתי באנטי דרך הוריד+ דרך הפה.לאחר השחרור המשכתי באנטי.(סה"כ 3 שבועות) כ 3 ימים לאחר הפסקת האנטי' החלו תופעות של גיל המעבר בצורה קשה ביותר!! חויתי צונאמי של גלי חום שגרמו לי להתאדות!!נפילה נפשית קשה המלווה בעצבות גדולה,דיכאון ובכי ללא שליטה וכאבים במפרק הירך עד כדי שמעירים משינה,כמו כן כאבים בצד ימין של הראש שמרגיש מעין התכווצות וריד.תופעות שלא אמורות להיות,כך הבנתי,עקב המצאות השחלות.בשבועיים האחרונים ישנה מעט הטבה מבחינת העוצמה והחוזק של גלי החום כאבי המפרק נחלשו(אם כי מידי פעם עדיין מרגישה)נפשית מאוששת יותר אולם כאב הראש לא נחלש. האם יש לכך הסבר? יש סיכוי שאחזור לעצמי ? חייבת לציין שבזמן הסבל לא ידעו לשייך את כאבי הפרקים לתופעת גיל המעבר ולולא שמעתי במקרה בתוכנית שאתה מציין זאת חשבתי שאני מאבדת את שפיות דעתי.ואני עדיין בטראומה מהלא צפוי שעברתי .אשמח לתשובתך. (מציינת שעד הניתוח הייתי בריאה לחלוטין איני משתמשת בתרופות ולא מעשנת.)

לקריאה נוספת והעמקה

תאיר שלום ותודה על שאלתך. מסכים לחלוטין שהתלונות מוזרות. האם השחלות נותרה בתיפקוד? מתוארים מקרים לא מעטים של כניסה לגיל מעבר לאחר הוצאת רחם על רקע לא ברור- אולי פגיעה הזרימת הדם לשחלה. את צריכה בדיקה מסודרת ולשקול טיפול הורמונלי חילופי. בברכה דר' זלוצובר

15/02/2016 | 08:55 | מאת: תאיר

תודה על תשובתך.ובבקשה אמור לי למה כוונתך "בבדיקה מסודרת" ? בביקורת אצל המנתח הוא עשה אולטרסאונד וב. וגינאלית ואמר שהכל תקין.האם ישנם בדיקות נוספות שיכולות לתת מידע מדוייק יותר?אתה יכול בבקשה לכוון אותי ? אודה לתשובתך.ממש מיואשת.

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי