Eviana

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

23/07/2014 | 17:36 | מאת: ימית

שלום, כשמונה חודשים ללא מחזור. לאחר כחודשיים ללא מחזור החלו גלי חום, בהמשך גלי החום שינו את אופן הופעתם, פחות חום ואודם בפנים ויותר חום מפושט בגוף - ברגליים. ואז גם החלה הזעה מוגברת מאוד !! בדר"כ איני מזיעה כמעט ואילו כשזה החל זה היה בלתי נסבל. הגוף חם והזיעה.......! בשבועיים האחרונים החלו שוב הפרשות (מעט דומות לאלו שהיו לי לפני ביוץ), וכמו כן רגישות בפיטמות והעיקר נעלמו התופעות השונות....(חום הגוף, הזעה). בביקור אצל רופא נשים, ביקשתי הורמונים, שכן הסבל עם הזיעה והחום - כשאלה מגיעים - הינו קשה מאוד. הרופא בדק אותי (רירית 4 מ"מ, שחלה ימנית 21 מ"מ, שחלה שמאלית 25 מ"מ) ) ורשם לי eviana. לשאלתי אם אין צורך בבדיקות נוספות אמר גם לעשות ממגורפיה ולגשת לבדיקת כירורג שד. ושוב לשאלתי לגבי תופעות לוואי אמר שיש השפעה על השד. ואני שואלת: 1. האם אין צורך בבדיקות הורמונליות לפני מתן ההורמונים ? 2. האם אין צורך בבדיקות דם למיניהן - שומנים בדם וכדומה....? 3. כל-כך הרבה מדברים על הורמונים ועל הבעיתיות שבעניין ונראה לי שהרופא נתן לי את הכדורים כלאחר-יד, מבלי להסביר לי יותר מדי ומבלי לבדוק יותר מדי. אשמח לשמוע דעתך בעניין. תודה !

לקריאה נוספת והעמקה

ימית שלום ותודה על שאלתך. אין כללים של יהרג ובל יעבור למתן טיפול הורמונלי חילופי. הרופא קובע את הבדיקות הנחוצות ע"ס האנמנזה המפורטת שלך והיכרות מוקדמת (אם ישנה כזאת). בברכה דר' זלוצובר

24/07/2014 | 19:55 | מאת: ימית

שלום, תודה על תשובתך ! בכל זאת, אני מאמינה שיש איזשהי סידרת בדיקות שיש לערוך לפני מתן טיפול הורמונלי. אני מניחה שיש להציג את היתרונות ואת החסרונות - מהם הסיכונים ו/או תופעות הלוואי. בכל מקרה, אשמח לשמוע את דעתך, על סמך הדברים שכתבתי, לגבי לקיחת Eviana, מה היתרונות ? הרופא ציין שאלו הכדורים הכי "חלשים" מבחינה הורמונלית ?! ושוב, תודה !

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי