טיפול הורמונלי חליפי ורמות גבוהות של נוגדנים ANA

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

21/12/2005 | 20:46 | מאת: נורית

האם רמות גבוהות של נוגדנים אנטי נוקלארים ללא אבחנה של מחלה ספציפית מהווים התווית נגד לטיפול הורמונלי חלופי בגיל המעבר? אני בת 50 וסובלת מזה כשנתיים מכאבים בפרק ירך ובקרסול ימין. במסגרת בירור בוצעו צילומים, מיפוי, CT ו MRI ולמרות ממצאים לא תקינים אין אבחנה וטיפול יעיל. הייתי אצל מספר אורטופדים והופניתי לראומטולוג שבבדיקות שערך נמצא ממצא בודד של ANA גבוהים.למעשה נפלתי בין הכסאות וכל מומחה טוען שהבעיה במגרש של האחר. בזמנו (לפני הבדיקה של ANA ) הציעו לי לנסות לקחת הורמונים כנסיון להקלת כאבי הפרקים וסרבתי. בנתיים התחילו גם סימני גיל המעבר: גלי חום והפרעות שינה ואני שוקלת טיפול הורמונלי חלופי. האם ידוע קשר בין הורמונים, מחלות אוטואימוניות ובעיות פרקים?

לקריאה נוספת והעמקה

נורית שלום ותודה על שאלתך. חלק מתסמיני גיל המעבר הפחות מדוברים הינם כאבי פרקים. לכאלו, הטיפול עשוי לעזור. לך ספציפית מומלץ לפנות ליעוץ פרטני. רפואה שלמה דר' זלוצובר

22/12/2005 | 17:53 | מאת: נורית

תודה על התשובה. אשמח אם תוכל להמליץ לי על מומחה או בעל נסיון בסוג הבעיה שתארתי שהרי בעידן התתי התמחויות של היום קשה לדעת למי לפנות. אני גרה בירושלים אבל גם איזור המרכז מתאים. (דיברתי כבר עם מספר גניקולוגים ולא התרשמתי שיש ידע מבוסס בנושא. הציעו לי לנסות לראות אם הטיפול יעזור. זוהי הסיבה ששאלתי האם אין סכנה להחמרת בעיה אוטואימונית).

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי