היסטוריה לא פשוטה וניתוח

דיון מתוך פורום  כירורגיית אוזניים ילדים ומבוגרים

23/02/2019 | 10:52 | מאת: נקב בעור התוף

מזה כ-שנים רבות אני סובל מנקב בעור התוף שנוצר בעקבות דלקות חוזרות לפני כחודשיים תקף אותי ביום בהיר וצח "הטינטון הפועם" לאחר כשבועיים התחלף הטינטון הפועם בטינטון הקלאסי שלא דמיינתי לעצמי כמה סבל הוא כאשר הוא קיים ללא הרף. ניסיתי דיקור כ4 טיפולים רצופים וזה לא שינה כלום. אוסיף ואציין שבעקבות הטינטון הפועם עליתי לבית חולים שם בוצעה לי שאיבה עם מי חמצן שגרמה לי לכאבים עזים ויש מצב גם להחמרה בירידה בשמיעה. יש לי ירידה בשמיעה בתדרים הנמוכים בדרגה בינונית עד חמורה (בדיקה שנעשתה גם לאחר שאיבה ב2016) לגבי ניתוח לסגירת עור התוף ואולי החלפת עצמות השמע לא עשיתי עדיין כלום אבל אני מתחיל להרגיש את הקושי בשמיעה, כמובן שלא אשים מכשירי שמיעה בשום מחיר שבעולם עד שאיכשהו ימצאו "גן" כלשהו שיגרום לרגנרציה לתאי השערה. בכל אופן החלטתי לעשות את הניתוח מה הסיכוי שהניתוח הזה יחזיר לי את השמיעה למצב תקין ? (גילי 29) הירידה בשמיעה היא הולכתית ולא עצבית, שוב כל זה על סמך הבדיקות של 2016 שעשיתי. גם באוזן שמאל שהיא הטובה יש ירידה מזערית עד קלה בתדרים הגבוהים אבל גם הולכתית. זאת אומרת שאין איזה נזק עצבי כתוצאה מחשיפה לרעש. אבל מה אעשה גם לגבי האוזן השמאלית ? ומה הסיכויים שלי בכלל לחזור לשמיעה תקינה ?! והאם השימוש במי חמצן במצב של נקב גרם נזק כלשהו לאוזן הפנימית ? והאם יש קשר בין הטינטון לכל זה ?

לקריאה נוספת והעמקה
23/02/2019 | 11:25 | מאת: נקב בעור התוף

אציין ואוסיף שמדי פעם אני חש בחוסר יציבות בהליכה שלי אך זה לא משהו קבוע. ואציין שבמהלך השנים השתדלתי לשמור על האוזן מבחינת נוזלים אך קרו פעמים בודדות מאוד שנכנסו לי מים לאוזן, ופעמיים הזדקקתי לטיפולים רפואיים רק בעקבות הפרשות וכאבים. אציין בנוסף שהדלקות שתקפו אותי בתחילת הדרך (עם אבחנת הנקב) ליוו איתם הפרשות עם ריח נוראי מאוד. בשנים האחרונות אין שום ריח ובבדיקות בודדות גם צויין שהנקב יבש. בכל אופן זה המצב. מה אני עושה ?

שלום רב שאלותיך רבות ומגוונת. אציין כי נקב בעור התוף גורם לירידה הולכתית אך לעיתים עקב דלקות חוזרות נגרמת ירידה תחושתית עצבית. מי חמצן באופן כללי אינם פוגעים באוזן הפנימית. יש לראות לפני הניתוח את מידת הנזק לאוזן התיכונה ורק לאחר מכן ניתן לומר מה הסיכויים להחלמה. יש להיבדק אצל רופא אאג מומחה בניתוחי אוזניים. בהצלחה

24/02/2019 | 16:33 | מאת: נקב בעור התוף

זאת אומרת שאם יש לי ירידה תחושתית עצבית זה נזק בלתי הפיך ? אך בבדיקות שמיעה לפני כ3 שנים היה ירידה הולכתית בתדרים הנמוכים בינונית עד חמורה.

מנהל פורום כירורגיית אוזניים ילדים ומבוגרים