אדנומיוזיס ואנדומטריוזיס פריטונאלי
דיון מתוך פורום אנדומטריוזיס - כאבי מחזור ואגן כרוניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי ד"ר שינמן, היי אני בשנות ה-30 ואובחנתי בעבר במרפאה הקודמת שעבדת בה כסובלת מאנדו' קל ומאדנומיוזיס. במצבי המלצתם לא לנתח. כעת אני שוקלת כניסה להריון וברצוני להפסיק לשם כך את הטיפול הרציף בגלולות. הבעיה היא שתוך כמה ימים מהפסקת הגלולות כל התסמינים חוזרים לאיטם-כאבי אגן, בעיות במעיים, תשישות...מה אני אמורה לעשות במצבי?
גלי שלום רב, ישנה תמיד אותה דילמה. מתן טיפול תרופתי מדכא את האנדומטריוזיס וכאשר מעוניינים להכנס להריון צריך להפסיק את הטיפול ועולה החשד לחזרת סימפטומים. הפתרון לחזרת סימפטומים הינו טיפול ניתוחי לכריתת הממצאים. אופציה שניה היא לפנות לטיפולי פריון מיד. בכדי להעריך מה מצבך והאם יש מקום לטיפול ניתוחי חייבים לבדוק אותך כעת ולהבין מה מצבך. אני ממליץ שתפני לבדיקה וייעוץ מסודר ואשמח לעזור. בברכה דר שינמן