כדורים שאני נוטל תופעות לוואי

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

27/04/2020 | 15:16 | מאת: אבי

שלום אני שנה נוטל קלונקס 0.5 פעמיים ביום לפעמים גם שלוש וארבע כדורים כול יום לרוב שתי כדורים. בגלל חרדות שהיו לי, היה לי תמיד כאבים באיזור הלב לחץ בראש ועוד סימפטומים עברתי המון בדיקות לב בדיקות דם בדיקות הדמיה בראש שיצאו תקינות לגמרי והגיעו למסקנה שזה חרדה ומאז אני נוטל תכדורים האלו עכשיו כמובן שאני מתכוון להוריד תכדורים בהדרגה חרדות כבר אין לי פשוט התרגלתי התמכרתי לכדור פסיכולוגית אני לוקח אותו מרגיש שחייב לקחת אותו. אני לא מטופל אצל פסיכולוג או פסיכיאטר אף פעם גם לא הרגשתי צורך בכך, המרשמים ניתנו לי על ידי הרופא משפחה עכשיו אני עדיין נוטל תכדורים עד שאני יבנה תהליך להורדה מהם לחלוטין אני ממש חש חוסר מצב רוח מן דיכאון כזה הכדורים האלו יכולים גורמים לאי מצב רוח דיכאון לאחרונה זה החל מה שלא היה כלל במשך השנה הזאת מה שכן היה בהתחלה זה דופק מהיר זרמים נימול בראש תחושות פיזיות עכשיו יש לי תחושות לא פיזיות אלא אי מצב רוח וכאלו מה דעתך ?

לקריאה נוספת והעמקה
01/05/2020 | 07:31 | מאת: מני

איני דוקטור אך אני יודע - בין השאר מהתשובות של הדוקטור בפורום הזה- שזה (קלונקס) כדור מאוד ממכר שלא כדאי לקחת יותר מכמה חודשים (איני יודע בדיוק כמה, הדוקטור ישלים אותי. כמדומני שהדוקטור בפורום אמר למישהו-שלוש חודשים), ובטווח הארוך הוא גם גורם לדכדוך ואי-מצב רוח. כדאי מאוד להפסיק בהדרגה, אף אם זה בהתחלה יעשה תסמיני גמילה- אולי גם כולל חזרה חלקית של החרדות, ואם החרדות ימשיכו תקופה די ארוכה של כחודש אחרי ההפסקה המוחלטת של הכדור- לנסות טיפול פחות ממכר אולי.כלומר בכדור אחר שמתאים לחרדות. בהצלחה

02/05/2020 | 20:06 | מאת: אבי

שלום מחכה לתשובה שלך דוקטור אני שנה נוטל קלונקס 0.5 פעמיים ביום לפעמים גם שלוש וארבע כדורים כול יום לרוב שתי כדורים. בגלל חרדות שהיו לי, היה לי תמיד כאבים באיזור הלב לחץ בראש ועוד סימפטומים עברתי המון בדיקות לב בדיקות דם בדיקות הדמיה בראש שיצאו תקינות לגמרי והגיעו למסקנה שזה חרדה ומאז אני נוטל תכדורים האלו עכשיו כמובן שאני מתכוון להוריד תכדורים בהדרגה חרדות כבר אין לי פשוט התרגלתי התמכרתי לכדור פסיכולוגית אני לוקח אותו מרגיש שחייב לקחת אותו. אני לא מטופל אצל פסיכולוג או פסיכיאטר אף פעם גם לא הרגשתי צורך בכך, המרשמים ניתנו לי על ידי הרופא משפחה עכשיו אני עדיין נוטל תכדורים עד שאני יבנה תהליך להורדה מהם לחלוטין אני ממש חש חוסר מצב רוח מן דיכאון כזה הכדורים האלו יכולים גורמים לאי מצב רוח דיכאון לאחרונה זה החל מה שלא היה כלל במשך השנה הזאת מה שכן היה בהתחלה זה דופק מהיר זרמים נימול בראש תחושות פיזיות עכשיו יש לי תחושות לא פיזיות אלא אי מצב רוח וכאלו מה דעתך ?

16/05/2020 | 18:19 | מאת: ד"ר יעקב חרמון

שלום לך הטיפול שאתה עושה לעצמך היא דוגמה מצוינת של טיפול שאסור וממש לא כדאי לעשות לעשות. נטילה של קלונקס של יותר משלוש שבועות יש בה כדי להזיק לטווח רחוק ובמחקרים נמצא שאנשים שנוהגים ליטול בנזודיאזפינים לאורך זמן, אפשר למצוא בקירבם יותר ממאירות ויותר דמנציה. עובדה שניצפתה! על כן ממליץ לאפשר לרופאים לרפא- זוהי עבודתם! ולטפל באופן נאות ושהוכח כיעיל!

מנהל פורום פסיכיאטריה