חרדת בחינות לילה לפני מבחן

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

17/08/2019 | 03:35 | מאת: אנונימי

שלום אני סטודנט מצטיין בתואר נחשב לומד המון ונהנה מהחומר, אבל יש לי בעיה חמורה שלילה לפני מבחן אני מתקשה לישון וישן בקושי. כל דבר מפריע לי כל אור הכי קטן פתאום אני צריך שירותים דברים שאין בלילה רגיל יכול לישון עם פרוגקטור מעל הראש ורעש של מקדחה לא מפריעים לי. אני נכנס למיטה וכאילו חוזר לאירוע הקודם שלא הצלחתי להירדם מתהפך והזמן עובר מהר בלי שישנתי מה שפוגם לי במבחן ואני נופל על אי דיוקים בגלל העייפות. החומר רץ בראש ואז אני קם בבוקר ומחשב כמה ישנתי ואם זה יפגע לי במבחן או לא. ריטואל חוזר. הסיבה לאי הירדמות היא לא כי אני לא יודע את החומר אלא החשש מלא לישון או יותר זיכרון של סיטואציה קודמת מלילה לפני מבחן. לפעמים אני לוקח מלטונין ולפעמים אלטרולט ואיתם לפחות אני נרדם אבל גם אז רק ב2-3 בלילה,לאחרונה לקח המון זמן גם איתם והדבר שגורם לי לישון תוך רבע שעה זה מדיטציה. הבעיה לילה לפני מבחן הייתה לי בתקופת הבגרויות, בשנה הראשונה לתואר הבעיה לא הייתה קיימת,אבל משנה ב זה חזר וזה פוגע לי בציונים מאחר ואני רוצה להיות מצטיין. בנוסף זה מוריד לי מהמוטיבציה ללמוד כי אני משקיע מאוד ובסוף בגלל העניין הזה הציון נפגע אז ההשקעה לא שווה. מצד שני כדורים פוגעים באיכות השינה והריכוז בבוקר והמטרה שהשינה לפני המבחן תהיה איכותית והבעיה היא רק לילה לפני מבחן. מניסונך, מה יכול לפתור את הבעיה?

לקריאה נוספת והעמקה
17/08/2019 | 03:51 | מאת: אנונימי

לציין שאין לי חרדת בחינות מלבד עניין השינה זאת אומרת אני בזמן המבחן לא בחרדה ברמה מוגזמת משאר הסטודנטים לא מזיע רועד אין בלאק אאוט, אני יודע שאני שולט בחומר ושזה לא תורם בכלום ומטופש ובכל זאת שאני נמצא בסיטואציה במיטה לילה לפני בחינה עוצם עיניים ופשוט לא נרדם. העניין מוגבל רק לשינה של לילה לפני ולריטואל הזה, לא בזמן המבחן ולא בכלל. אני נכנס למיטה ב23 כבכל יום אחרי שלמדתי המון יום לפני הבחינה עוזב הכל ועוצם עיניים מקווה לישון מוקדם זה לא עוזר אז אני מתחיל בכדור מלטונין, לא עוזר ממשיך לחצי אלטרולט ולאחרונה שזה לא עזר תוך חצי שעה עשיתי מדיטציה ביוטיוב שמעתי ונרדמתי לא יודע אם זה הכדורים שלקח זמן או המדיטציה אבל בשניהם נפלתי לשינה מאוחר אחרי כרבע שעה.

הייתי שוקל תרופות אחרות למקרה שלך תרגיש טוב

24/08/2019 | 21:48 | מאת: אנונימי

כמו?

מנהל פורום פסיכיאטריה