קוצר נשימה במאמץ קל

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

11/05/2020 | 12:36 | מאת: רונית

שלום דוקטור. אני סובלת מקוצר נשימה במאמץ,כבר שנה, בחודשים אחרונים החמרה - גם במאמץ קל מאוד. תפקודי ריאה וסי.טי מראים מחלת ריאות אמפיזמה באונות תחתונות, לדברי הרופא לא ידוע איזו מחלה. צר לי לומר שהרופא ריאות בקופ"ח אנטיפת לא עונה על שום שאלה. הייתי ברופא אא"ג- הכל תקין. עוד לא עשיתי מיפוי לב והולטר ללח"ד למרות שהוא מאוזן) שלח אותי כעת לאימונו-סרו קולגנוגרם A1AT נראה לי מגשש באפילה. אני אשה צעירה לא מתפקדת מרגישה כמו נכה והרופא מתעקש לחכות לכל הבדיקות. כשלחצתי, רשם לי משאף "רלבר אליפטה". אני מבקשת ממך חוות דעת בלי אחריות, עוד לפני יתר הבדיקות. רק תגיד מה נראה לך שהמצב, ואם יש חשש לקוצר נשימה פתאומי מסוכן, ומה זה הבדיקת דם - הרופא קופח לא מוכן לומר כלום אפילו לא את השערותיו, להערכתי לא בגלל כסת"ח אלא כי הוא אנטיפת. או שהוא מתבייש לומר שפשוט אינו יודע! סליחה על האריכות, חייבת לדעת מה חושב רופא מקצועי נוסף

לקריאה נוספת והעמקה
11/05/2020 | 12:44 | מאת: רונית

עוד נתון - עשיתי אקו לב במאמץ, לא הצלחתי להשלים בגלל הקוצר נשימה אבל מה שעשיתי היה תקין. ואני לא מעשנת.

שלום, אמפיזמה זו מחלה שנגרמת לרוב מעישון אולם גם חסר בA1AT יכול להוות זרז ובמיוחד שהממצאים באונות תחתונות. אפשרויות נוספות הן מחלה מסוג LAM או מחלה דלקתית כרונית אחרת. תפקודי ריאות מלאים יכולים לקבוע אם מדובר בבעיה קלה או יותר מזה. צריך גם לראות את הסיטי עצמו כדי לתת חוות דעת.ואי אפשר לעשות זאת במסגרת הפורום.

11/05/2020 | 23:29 | מאת: רונית

אין מילים בפי, אני יודעת קצת יותר כעת במקום להיות באפילה. תודה דוקטור אתה בוודאי רופא טוב אבל בראש ובראשונה אדם טוב. תבורך על השירות הזה.

מנהל פורום מחלות ריאה