בדיקת מיפוי ריאות וונטילציה כמותי

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

06/10/2019 | 13:11 | מאת: אא

היי, כתבתי פה בעבר בפורום. בזמן ההריון בשבוע 30 החל לי קוצר נשימה שמלווה אותי עד היום 3.5 חודשים לאחר לידה. אקו לב ותפקודי ריאות תקינים. יש צפצופים אינספירטורים בודדים מעל הריאה הימנית קיבלתי מהרופא הפניה לבדיקת מיפוי ריאות לצורך בירור בקושי בנשימה. יש לציין שעדיין יש לי נפיחות/בצקת קטנה שבאה והולכת בנרתיק באזור התפרים (אולי קיים קשר?) יש לי מספר שאלות: 1. האם קיימת בדיקה אחרת שיכולה לתת מענה ללא קרינה? 2. מה הסכנות בחומר רדיואקטיבי? האם הוא חומר דומה לחומר ניגוד - גדוליניום? 3. האם יש סכנה שלאחר הבדיקה אמצא ליד התינוק שלי? הוא בן 3.5 חודשים? 4. כמה זמן אורכת הבדיקה? 5. האם יש תופעות לבדיקה או סיכונים? 6. לפני כשבועיים הייתי מעט נוזלת. יכול להיות שהצפצופים קשורים לנזלת מלפני שבועיים? אני רק בת 30 וחוששת מאוד מהבדיקה תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, מציע שתעשי קודם בדיקת תפקודי ריאות שאין בה בעיית קרינה ואולי טיפול במשאף שיעזור ובדיקת המיפוי לא תידרש.

06/10/2019 | 16:42 | מאת: אא

תודה על התשובה המהירה. תפקודי ריאות יצאנו תקינים. מדוע המלצה על שימוש במשאף אם אין אבחנה לבעיה ספיציפית? זה לא יכול לגרום לתלות במשאף שאולי לא לצורך? דבר נוסף, נזכרתי עכשיו שבהריון בבדיקת דם הDHL שלי היה 549 כאשר המקסימום בבדיקה בגבול הנורמה הוא 480. האם אתה רואה קשר?

שלום, לא תמיד אנחנו מחכים עם טיפול עד לאבחנה ודאית. משאף הוא לא טיפול מזיק ומותר בהיריון. אפשר לדון עם רופא ריאות בתועלת מול סיכון במקרה שלך.

לגבי בדיקת הדם אני לא רואה קשר.

מנהל פורום מחלות ריאה