שאלה בנוגע לפיענוח ct

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

16/09/2019 | 23:09 | מאת: אפרת

היי, שמי אפרת בת 35 וחצי. סובלת מהפרעת חרדה, היפוכונדריה ומטופלת בפרוזאק כבר 8 שנים. חוץ מזה, בריאה לחלוטין (חמסה).עישנתי במשך 15 שנים (קופסא ליום) והפסקתי לפני חצי שנה (עברתי לאדות). בשל קצת ליחה( לא השתעלתי, לא קוצר נשימה) הלכתי לרופאת משפחה ששלחה אותי לצילום חזה. הוא יצא תקין לחלוטין. בשל החרדה, ביקשתי בדיקת ספירומטריה. היו בבדיקה הרבה כשלים ואובחנתי כחולה בברונכיטיס עם fev/1 של 76 ו-fev1/vc של 76. הלכתי לרופא אף אוזן גרון שהכניס לי סיב אופטי לגרון ואמר שהוא לא רואה ליחה. הלכתי למומחה ריאות שעשה לי שוב בדיקת ספירומטריה שיצאה fev/1 98 ו- fev/vc של 73. הוא שלח אותי לסיטי ריאות, לבדיקת אלפא 1 והביא לי משאף. האלפא 1 יצא תקין, המשאף לא שינה שום דבר והסיטי ריאות יצא מושלם. לפני שהפיענוח של הסיטי הגיע, חזרתי לרופא שאבחן: ״שינויים מינימליים של אמפזימה צנטרולובלרית״. בפיענוח של הסיטי לא הוזכר שום דבר שקשור לאמפזימה, הוא יצא תקין לגמרי. הליחה נמצאת בגרון והיא באה והולכת, לא גורמת לשיעול או לאי נוחות או לקוצר נשימה. למי להאמין? למומחה ריאות או לפיענוח של הסיטי? האם הליחה יכולה להיות קשורה לבעיה אחרת? תודה וסליחה על האורך;)

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, יתכן שאין הבדל בין הרופאים ובגלל שהממצא בריאות הוא כלכך קל הרופא השני לא חשב שיש מקום לציין אותו. בכל צקרה זה לא אמור להפריע. מציע להימנע מחשיפה לעישון ולקחת תרופה מכייחת כמו סירן ולהמשיך במעקב.

20/09/2019 | 11:06 | מאת: אפרת

תודה רבה על תשובתך. יש לי שאלה נוספת ברשותך: אתמול הייתי אצל רופא נוסף לאף אוזן גרון וסיפרתי לו את הסיפור. גם הוא הכניס לי סיב אופטי לגרון וגם הוא אמר שהוא לא רואה ליחה. הוא טוען שזה תסמין חרדה.הייתכן שזה רק בראש שלי? ברגעים שאני לא חושבת על זה אני לא מרגישה בזה, ושוב - זה לא גורם לשיעול או קוצר נשימה. אבל אני כן מרגישה מדי פעם שאני "בולעת משהו".

שלום, יכול להיות שמדובר בסיפטומים של חרדה. אם התלונות לא חולפות כדאי לשוב לבדיקה.

מנהל פורום מחלות ריאה